نورانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بی ثباتی تجارت با عراق، صادرکنندگان را سردرگم کرد

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت:گمرک زرباطیه عراق بدون اطلاع قبلی به صادرکنندگان کشورمان، صادرات برخی محصولات را به عراق ممنوع اعلام کرده است.

بی ثباتی تجارت با عراق، صادرکنندگان را سردرگم کردرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،از ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی به عراق اظهار داشت: گمرک زرباطیه عراق بدون  آنکه از قبل به صادرکنندگان اطلاع دهد، واردات برخی محصولات نظیر هندوانه،خربزه، گوجه فرنگی و سیب زمینی به عراق را ممنوع اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه عراق ثبات سیاسی برای تجارت با ایران ندارد، افزود: براساس قوانین تجارت ممنوعیت واردات، یک ماه قبل این مسائل باید از سوی گمرک کشورهای مقصد اعلام شود و این درحالی است که عراق هر زمانی که بخواهد واردات را ممنوع می نماید.

نورانی ادامه داد: قبل از صادرات هر محصولی به عراق باید از گمرک آن کشور استعلام گرفته شود تا با آگاهی از ممنوعیت ها و محدودیت ها صادرکنندگان دچار سردرگمی نشوند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی تصریح کرد: با توجه به آنکه تصمیم یکباره گمرک عراق خسارت های زیادی را به صادرکنندگان وارد می کند،از این رو انتظار می رود که دولت در زمینه صادرات به عراق تصمیم های لازم را اتخاذ نماید.

انتهای پیام/

صادرات 4 محصول کشاورزی به عراق ممنوع اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۱:۵۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
واقعا معلوم نیست مسئول اصلی این مشکلات کیه .ایا نمیتوانند قراردادها رو با کشورهای همسایه ببندند که اگه هر کشوری زیر قرارداد زد حداقل نصف خسارت بده .ما خودمون کشاورزیم پارسال دویست تن پیاز داشتیم کلی ضرر کردیم .معلوم نیست چه کسی باید پاسخگو باشد .امسال هر کسی که دویست تن پیاز داشته باشد اگر هر کیلو رو 2500 در نظر بگیریم میشود 500 میلیون .واقعا این نوع کشاورزی خیلی بی ثباته.یه کشاوز به زمین میخوره یه کشاورز پولدار میشه این خیلی بی برنامگی رو نشون میده
آخرین اخبار