کاهش 8درصدی ورود پرونده ها به دادگستری

معاون برنامه ریزی وتوسعه قضائی دادگستری کل استان کرمان گفت:از روند تصاعدی پرونده های وارده به دادگستری کرمان جلوگیری به عمل آمده و پارسال شاهد کاهش 8درصدی موجودی پرونده ها به دادگستری استان بوده ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،مهدی بخشی معاون برنامه ریزی وتوسعه قضائی دادگستری کل استان کرمان در مراسم تحلیف کارآموزان اختبار دوره هشتم کانون وکلای استان کرمان که در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور بهمن کشاورز، رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران برگزار شد،افزود: اهتمام قوه قضائیه در استفاده از نظرات نخبگان جامعه وکلاء در راستای ارتقای کیفیت قوانین ومقررات قضائی است.
این مقام قضائی خاطرنشان ساخت:دادگستری کرمان برنامه های متنوعی در راستای کیفی سازی دادرسی ها در سال 96از جمله آموزش قضات،نشست های قضائی،کاهش پرونده های مسن،بازدید از کلانتری ها و زندان،تکریم ارباب رجوع دارد.

بخشی در ادامه ضمن اشاره به برنامه چهارم توسعه قضائی،بیان کرد: برنامه برنامه چهارم توسعه قضائی به راهبردهای دستگاه قضائی می پردازد

وی گفت:ازجمله برنامه های عملیاتی قوه قضائیه در بخش ارتقاء وضعیت دادرسی می توان به اجرای دوره های آموزشی جهت وکلاء ،تدوین طرح های متناسب بارویکرد ارتقاء نظام های وکالت و طراحی سازوکارهای نظارت برفعالیت های وکلاء اشاره کرد .

وی در بخشی از سخنان خود به مطالبی به نقل از مرحوم کاتوزیان در خصوص ارتباط وکیل وموکل به چهار نکته اشاره کرد وافزود: وکلاء بایستی در دریافت حق الوکاله رعایت انصاف را داشته باشند و همواره آیین نامه حق الوکاله را مدنظر داشته باشند.

این مقام قضائی عنوان کرد:پرهیز از گفتن مطالب غلوآمیز و نشدنی به موکل و همچنین نتیجه امر وکالت راآنگونه که هست وتشخیص می دهد به موکل اعلام کند ونگوید صددرصد برنده است از مواردی است که وکلاء باید مورد توجه قرار دهند به گونه ای که وکیل بایستی از رفتن موکل به راه انحرافی جلوگیری نماید و خودش موکل را محاکمه کند واگر حق با او بود برای حق بجنگد.

وی اظهار داشت:وکیل باید از پیچیده کردن دادرسی خوداری کند و از فنونی که بلد است برای راهنمایی قاضی استفاده کند

معاون برنامه ریزی وتوسعه قضائی دادگستری کل استان کرمان در رابطه با وکیل واجتماع گفت:وکلاء بایستی در جامعه شان وکالت را حفظ کنند

این مقام قضائی گفت: کانون وکلاء نیز جهت حرکت به سمت یک هدف مشخص ناگزیر از داشتن یک برنامه مدون است.

انتهای پیام/ی

کاهش پرونده های  دادگستری کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار