افشای کمک مالی مخفیانه امارات به تونی بلر

روزنامه تلگراف فاش کرد نخست‌وزیر اسبق انگلیس در دوره حضور در کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه از جانب امارات متحده عربی تامین مالی می‌شده است.

افشای کمک مالی مخفیانه امارات به تونی بلر هنگام عضویت در کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی تلگراف فاش کرد به ایمیلی دست یافته است که نشان می‌دهد تونی بلر – نخست وزیر اسبق انگلیس – در دوره‌ای که به عنوان نماینده ویژه کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه فعالیت می‌کرد، مورد حمایت یک کشور عربی ثروتمند بود.

به نوشته تلگراف، تونی بلر در زمان حضور در کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه مرتبا و به طور مخفیانه از امارات متحده عربی پول دریافت کرده و علاوه‌بر این، امارات بابت مشاوره‌های وی نیز میلیون‌ها پوند به صورت جداگانه به او پرداخت کرده است.

همچنین یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه انگلیس که به عنوان رئیس دفتر بلر در زمان نمایندگی کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه فعالیت می‌کرده است در ارائه مشاوره‌های پنهانی بلر دست داشته است.

این افشاگری‌ها می‌تواند پرسش‌های مهمی را درباره تضاد منافع میان فعالیت‌های دولتی و خصوصی بلر مطرح کند.

این در حالی است که وی همواره تاکید کرده است شغل دولتی و خصوصی خود را همواره مستقل از یکدیگر انجام می‌دهد. وی همچنین این ایده که نمایندگان انگلیس در این کمیته در «مسائل تجاری» دخالت کرده اند را رد کرده است.

انتهای پیام/

افشای کمک‌های مالی مخفیانه امارات متحده عربی به نخست‌وزیر اسبق انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار