اسپوتنیک: روسیه از آمریکا خواست نیروهایش را افغانستان خارج کند

­روسیه تصمیم آمریکا برای جایگزینی ارتش در افغانستان با مزدوران را «اشتباه» توصیف و از واشنگتن درخواست کرد افغانستان را ترک کند.

روسیه از آمریکا خواست نیروهایش را افغانستان خارج کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه­ ­در امور ­افغانستان در گفتگو با نشریه ایزوستا گفت مقامات آمریکا باید نیروهای خود را از افغانستان خارج کنند و به کمپین بی ثمر خود پایان دهند.

وی تصریح کرد: «به این دلیل که ارتش آمریکا هیچ نتیجه ای در افغانستان کسب نکرده است،‌ آنها افغانستان را ترک کنند. کمپین آمریکا در افغانستان شکست خورده است.»

به عقیده وی روسیه با جایگزینی ارتش آمریکا با مزدوران شرکت های خصوصی مخالف است. رسانه ها اخیرا از قصد مقامات آمریکایی برای جایگزینی نظامیان حرفه ای در افغانستان با مزدوران و استقرار 5500 نفر در افغانستان خبر داده اند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه­ ­در امور ­افغانستان خاطر نشان کرد چنین اقدامی بسیار به سیاست های استعماری شباهت دارد.

آمریکا از سال 2001 در افغانستان عملیات نظامی انجام می دهد. به گفته جان مک کین، رئیس کمیسیون نیروهای مسلح در سنای آمریکا،‌ واشنگتن این جنگ را از دست داده و ارتش افغانستان زیان های غیرقابل قبولی متحمل شده است.

 

انتهای پیام/

 

روسیه خواستار خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار