برگزاری دوره‌های تخصصی برای ارتقاء دانش امدادی امدادگران در آذربایجان غربی

مسئول پایگاه‌های هلال احمر آذربایجان غربی گفت:دوره‌های تخصصی برای ارتقاء دانش امدادی امدادگران و نجاتگران سراسر استان آذربایجان غربی به‌زودی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛هادی اشرفی مسئول پایگاه های هلال احمر آذربایجان غربی گفت:پایگاههای امداد و نجات شمال آذربایجان غربی با حضور نماینده سازمان امداد و نجات کشور در چهار روز مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با ابراز امیدواری از این ارزیابی‌ها افزود: خوشبختانه بسیاری از پایگاه‌های امداد و نجات استان از لحاظ تجهیزات نجات مطلوب بوده و کمبودهای چشم‌گیری در مقایسه با پایگاه‌های سراسر کشور وجود ندارد بلکه در بعضی از آنها با پیشرفت چشم‌گیر همراه بوده است.

وی تصریح کرد: در این ارزیابی ۸۰ نیروی تخصصی هلال‌احمر شمال استان مورد ارزیابی نیز قرار گرفت و از این میان سهم هر پایگاه امداد و نجات ۱۵ نفر بود که توان شخصی امدادی آنها در مرحله عملی سنجش شد و در این رابطه پایگاه‌های قوشچی ارومیه، سلماس، ایواوغلی خوی، شهید آقازاده چایپاره، مرگنلر شوط، چالدران و منطقه آزاد ماکو از جمله این پایگاه‌ها بود.


اشرفی گفت: ارزیابی پایگاه‌های امدادی جنوب این استان نیز با حضور نماینده سازمان امداد و نجات در نوروز سال جاری به مدت ۶ روز انجام شد و این مرحله دوم ارزیابی‌ها برای سنجش نهایی استان در زمینه پایگاه‌های امدادی بود که به پایان رسید.

مسئول تجهیزات هلال‌احمر استان نیز خاطرنشان کرد: هلال‌احمر نقش ویژه‌ای در امدادرسانی به حوادث ترافیکی و جاده‌ای دارد و در پایگاه‌های امدادی، نجاتگران دو اقدام ویژه امداد و نجات را به خوبی انجام می‌دهند و بسیاری از این حوادث در جاده را تیم‌های تخصصی امدادی امدادرسانی می‌کنند.


وی اظهار داشت: پس از پایان ارزیابی پایگاه‌های امدادی شمال استان، کارگاه تخصصی ویژه‌ای نیز با موضوع آموزش کاربردی تجهیزات ویژه کارکنان هلال‌احمر استان به همراه مسئولین امداد شعب به همراه یک نجاتگر از هر شهرستان در ارومیه برگزار می‌شود.


اشرفی یادآور شد: این کارگاه به مدت دو روز به طول انجامیده و در کنار آشنایی با تجهیزات نجات، در زمینه نحوه مدیریت حوادث و بلایا، پشتیبانی در عملیات، ارتباطات، تدارکات، مراحل جستجو و نجات، اسکان اضطراری و تغذیه در بحران بحث و تبادل‌نظر شد.


وی در پایان گفت: دوره‌های تخصصی ویژه‌ای برای ارتقاء دانش امدادی امدادگران و نجاتگران سراسر استان به‌زودی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

 پایگاه های امدادونجات آذربایجان غربی ارزیابی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.