ایجاد مسیر سبز برای یوزپلنگ آسیایی

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ایجاد زیرگذر به طول 11 کیلومتر به عنوان مسیر سبز در این استان برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهرامعلی ظاهری معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت : حصارکشی محور رفت و برگشت ایران دشت - عباس آباد و ایجاد زیرگذر به طول 11 کیلومتر به عنوان مسیر سبز برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه برخورد خودرو یکی از عوامل مهم از بین رفتن حیات وحش استان سمنان است، گفت: برخورد خودرو با یوزپلنگ آسیایی به ویژه در محور ایران دشت - عباس آباد یکی از عوامل تلف شدن این گونه نادر حیات وحش است.

ظاهری با بیان اینکه از سال 89 تاکنون 6 الی هفت قلاده یوزپلنگ بر اثر برخورد با خودرو کشته شدند و با اشاره به این که از سال 91 تاکنون بیش از 15 تابلو هشدار تردد حیوانات با هماهنگی راه و ترابری استان سمنان در شرق استان و منطقه زیست یوزپلنگ نصب شده است، یادآور شد: به تازگی در طرح بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی 2 تابلوی هشدار چشمک‌زن برای هشدار به رانندگان نیز به این تابلوها اضافه شده است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت:در حال حاضر گونه هایی مانند یوزپلنگ آسیایی، گربه شنی، گور خر ایرانی، گربه پلاس از حیوانات در خطر انقراض این استان هستند و گونه پلنگ ایرانی نیز در معرض تهدید قرار گرفته است.

منبع : ایرنا
انتهای پیام / ه


ایجاد مسیر سبز در استان سمنان



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ebrahimi
۱۱:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
چه خبرخوبیه انشالاکه بااین مسیرسبز مسولان کاری کارستان کنند..!