حدادی: برای انجام کوچکترین کارها منت می گذارند/ سطح برگزاری لیگ دو و میدانی بسیار پایین است

قهرمان رقابت های پرتاب دیسک مرحله اول لیگ دو و میدانی گفت: از آنجا که مسئولان شب قبل از مسابقه یاد تهیه امکانات برای برگزاری لیگ افتادند، مجبور شدم دایره پرتاب دیسک را خودم بشویم.

به گزارش خبرنگار   پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان احسان حدادی درباره قهرمانی در رقابت های لیگ دو و میدانی اظهار داشت: با توجه به شرایط بدنی مطلوبم انتظار رکورد بهتری نسبت به 63:89 متر داشتم. البته با توجه به اینکه 2 شب پیش از سفر بازگشتم تا حدی خسته بودم. احتمال دارد چند روز دیگر هم در مسابقات آلمان شرکت کنم. اگر بتوانم تا پایان سال 96 بالاتر از 65 متر پرتاب کنم، رکورد خوبی است.

رسیدن به رکورد 65 متر دور از دسترس نیست

او درباره حضورش در لیگ دو و میدانی پس از چند سال غیبت اظهار داشت: آخرین بار با پرسپولیس در لیگ شرکت کردم. امسال هم به دلیل آمادگی بدنم باید در چند مسابقه شرکت کنم و از این راه رکوردهایم را افزایش دهم. به همین دلیل با تیم آسان پرداخت قرارداد بستم. به نظرم کسب رکورد بالای 65 متر در سال جاری دور از دسترس نیست.

هیچکس در دو میدانی از فردای خودش خبر ندارد

حدادی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به زمان باقی مانده تا بازی های آسیایی جاکارتا، قصد دارد تمریناتش را زیرنظر کدام مربی پیگیری کند، اظهار داشت: باید بگویم زمانی که نتوانستیم در آستانه رقابت های جهانی برای برگزاری اردوهای آماده سازی برنامه ریزی کنیم، چگونه می توانیم برای مسابقات جاکارتا که یک سال دیگر برگزار می شود، برنامه ریزی کنیم؟ شب قبل از مسابقات به محل برگزاری رقابت های آسیایی و جهانی رسیدیم و با توجه به وضعیت فدراسیون، نمی دانیم قرار است برای فردایمان چه اتفاقی رخ دهد. برای شست و شوی دایره مسابقات پرتاب دیسک لیگ دو و میدانی و تهیه جوهر نمک، از روز گذشته نامه نگاری شد اما در نهایت خودمان این دایره را شستیم.

مسئولان برگزاری لیگ برای تهیه توری، سر پرتابگران منت می گذارند

او ادامه داد: لیگ دو و میدانی ایران در حد هیچ جایی نیست و شکل برگزاری رقابت ها افتضاح است. باور کنید در طول دوران فعالیتم در این رشته این گونه مسائل را ندیده بودم. واقعا لیگ در یک سال و نیم اخیر ضعیف برگزار شده است. هیچکس هم این موضوع را پیگیری نمی کند و البته به دو و میدانی کاران منت هم می گذارند که برای رقابت های پرتاب دیسک توری مهیا شده است. مسئولان شب مسابقه یادشان می افتد که باید اقداماتی انجام دهند.

قبل از پرتاب دیسک باید اجازه می دادیم دوندگان رد شوند

حدادی با اشاره به کاستی های محل برگزاری لیگ گفت: شرایط ورزشگاه آفتاب انقلاب افتضاح است. از طرفی همزمانی مسابقات پرتاب دیسک و مواد مختلف دو، منجر به اخلال در روند برگزاری رقابت ورزشکاران این مواد شده بود. به گونه ای که در میان پرتاب دیسک ناگهان یک دونده از کنارمان می گذشت و مجبور بودیم اجازه دهیم آن ها رد شوند و سسپس دیسکمان را پرتاب کنیم. 2 سال است که می خواهند دایره را درست کنند اما تازه شب مسابقه به یاد انجام دادن چنین کاری می افتند. زمانی که شکل برگزاری رقابت های دو و میدانی را با سایر رشته ها مقایسه می کنم، افسوس می خورم. مسئولان برگزاری لیگ کشتی برای این رقابت ها حدود 20 تشک فراهم می کنند اما دوستان زحمت کشیده اند و برای 12 پرتابگر، سه دیسک فراهم کرده اند تا همه منتظر رسیدن نوبت بمانند.

برنامه ام برای حضور در بازی های آسیایی 2 ساعت مانده به این رقابت ها مشخص می شود

نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن گفت: در این وضعیت فکر می کنم برنامه بازی های آسیایی 2018 جاکارتا روز قبل از این مسابقات مشخص شود. قرار است غلامی(مسئول مالی فدراسیون دو و میدانی) در فاصله 2 ساعت تا شروع رقابت های اندونزی برنامه ها را هماهنگ کند. به هر حال فعلا باید فکر مسابقات آتی باشیم. تا پایان تابستان در سه تا چهار مسابقه دیگر شرکت می کنم. رکوردهایم هم به ثبات رسیده و سعی می کنم در آینده آن ها را افزایش بدهم.

رکورد پرتابگران مطرح دنیا کاهش می یابد

حدادی درباره سطح رقابت های جهانی لندن بیان کرد: رکوردهای خوبی در این رقابت ها ثبت شد اما این امر موقتی است و سال آینده رکورد چهره های شاخص پرتاب دیسک دنیا کاهش می یابد. در سال های اخیر برخی پرتابگران با رکورد 68 متر به مدال طلا می رسیدند اما در لندن چنین پرتابی با یک مدال برنز همراه شد.

در مسابقات جهانی مانند لیگ پرتاب می کردم، فینالیست می شدم

او خاطرنشان کرد: اگر پرتاب امروز را در لندن انجام می دادم، به فینال می رسیدم. با این وجود تاخیر در زمان پرواز و ناهماهنگی هایی که برای تهیه بلیت به وجود آمد، سبب شد نتوانم به هدفم برسم. در تمام مسابقات اخیرم رکوردی بهتر از 63/4 متر داشتم اما همین مسائلی که گفتم در لندن منجر به ناکامی ام شد.

سال 2017 در لیگ الماس شرکت نمی کنم

دارنده مدال برنز رقابت های جهانی پرتاب دیسک 2011 پکن درباره احتمال حضورش در مسابقات لیگ الماس اظهار داشت: با توجه به اینکه 2 مرحله از این رقابت ها انجام شده، بعید می دانم در سال 2017 در لیگ الماس شرکت کنم. در ابتدا باید رکوردهایم را به مرز 65 متر برسانم و پس از آن برای حضور در این رقابت ها تصمیم بگیرم.

انتهای پیام/

انتقادهای تند احسان حدادی به مسئولان برگزاری لیگ دو و میدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار