مدیر پایگاه بافت تاریخی شیراز:

بازآفرینی بافت تاریخی شیراز با همکاری ایتالیایی‌ها

مدیر پایگاه بافت تاریخی شیراز از بازآفرینی بافت تاریخی شیراز با همکاری ایتالیایی‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین عباسی مهر مدیر پایگاه بافت تاریخی شیراز با بیان اینکه ایتالیایی‌ها با همکاری مهندسان بومی بافت تاریخی شیراز را باز آفرینی می‌کنند، گفت: گروه متشکل از سه پروفسور ایتالیایی و ۲۸ نفر از مهندسان و کارشناسان معماری بومی صاحب ذوق و علاقمند است که در حال جمع آوری اطلاعات ۷ هزار و ۵۰۰ بنا در این بافت تاریخی هستند.


وی افزود: این تیم تخصصی در حال مستند نگاری و کسب اطلاعات مختلف شامل اطلاعات خانوارهای ساکن در این بنا‌ها، قدمت و ویژگی‌های بنا و نیاز سنجی آن‌ها هستند تا بتوانند طرح جامع و کاملی برای باز آفرینی بافت های تاریخی ارائه دهند.


حسین عباسی مهر ادامه داد: سه پروفسور ایتالیایی که این تیم را همراهی می‌کنند تجربه بالا در زمینه طراحی و ساخت بنا دارند و در شهرهای باکو و ایتالیا در زمینه طراحی و ساخت بنا انجام داده اند.


عباسی مهر بیان کرد: این تیم تخصصی تا پایان امسال طرح جامع خود را ارائه می‌دهد و با استفاده از این طرح می‌توان بسیاری از خانه‌های بافت تاریخی شیراز، بازار و گذر‌ها را به محلی برای تولید سرمایه و اشتغال تبدیل کرد.


وی ارتباط موثر و خوب این تیم با ساکنان بافت تاریخی و ساکنان گذشته این بافت را مهمترین عنصر در تهیه این طرح عنوان کرد.


بافت تاریخی شیراز ۳۵۰ هکتار وسعت و ۱۲ هزار پلاک ثبتی دارد و محله‌های قدیمی شامل محله لب آب – محله دروازه کازرون- محله بالاکف- محله بیات –محله اسحاق بیگ- محله سردزک – محله سنگ سیاه – محله کلیمی‌ها – محله درب شیخ – محله درب شاهزاده در محدوده این بافت واقع شده است.
انتهای پیام/ر

نجات بافت تاریخی شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.