ساعی در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم:

تدوام حرکت در مسیر توسعه پایدار منوط به تعامل و استحکام اجتماعی است

نماینده مردم تبریز و آذرشهر گفت: تدوام حرکت در مسیر توسعه پایدار منوط به تعامل و استحکام اجتماعی است.

ساعیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا ساعی نماینده مردم تبریز و آذر در جریان روند رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و در موافقت با کلیات آن، اظهار داشت: آقای روحانی و کابینه پیشنهادی با مشی اعتدالی که مبتنی بر عدالت محوری رئیس جمهور است، در طول دولت یازدهم تلاش‌های زیادی را انجام دادند و رئیس جمهور همین طریق را در تدوین برنامه‌های دولت دوازدهم به کار گرفته است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور با رویکرد خردمندانه و انتخاب کابینه‌ای فراجناحی که حکایت از حرکت در راه اعتدال دارد تحقق انتظارات مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود دارد.

ساعی با بیان اینکه این اعتدال همان گفتمانی است که مردم آن را پذیرفته‌اند، افزود: این گفتمان برخواسته از مکتب بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی یعنی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: همه می‌دانند که تداوم حرکت در مسیر توسعه پایدار و تحقق آرمان‌های کشور بسته به یک پارچگی و انسجام است. آنچه که در کابینه دولت یازدهم شاهد آن بودیم و در وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم می‌بینیم رویکرد اعتدال گرای برخواسته از حسن تدبیر رئیس جمهور است، به نحوی که مهم‌ترین شاخصه برنامه دولت بهره گیری از رویکرد دانش محور و تخصصی‌ است.

وی گفت: نگاه دولت در تدوین برنامه گویای آن است که از روش‌های آزمون و خطا فاصله گرفته و همان طور که در رویکردهای علمی مطرح می‌شود در گام نخست به شناسایی وضع موجود پرداخته شده است تا از ماحصل این شناسایی بتواند هنجارها و بایدهای لازم را تدوین نماید.

ساعی با بیان اینکه این رویکرد در کلیات برنامه ملموس است، ادامه داد:‌ واقعیت دلخراش حال حاضر کشور متأسفانه فاصله گرفتن از هنجارها است، آنچه که فرهنگ دینی این مرز و بوم و اصالت ایرانی و اسلامی بودن آن را خدشه دار کرده و آسیب‌های اجتماعی گسترده‌ای را که برخواسته از عوامل متعددی است را در بردارد. در برنامه دولت دوازدهم این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در بخش آسیب‌های اجتماعی در دسترس داریم ارقام سیاه از جرایم و آسیب‌ها است و همچنین ارقام خاکستری است که امکان برنامه ریزی دقیق برای حل آن را از دسترس خارج کرده است، خوشبختانه در برنامه دولت دوازدهم گام نخست برای تغییر و تحول، شناسایی آمار و ارقام آسیب‌های اجتماعی قرار داده شده و بر آن تأکید شده است.

وی ادامه داد: در برنامه دولت علاوه بر نگاه فوق بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های انسانی موجود نیز می‌تواند به عنوان شاه کلید راهبردی برای حل مشکلات مورد توجه قرار گیرد چرا که انسان به عنوان محور توسعه است لذا موضوع پنجره جمعیتی حال حاضر کشور به عنوان نکته اصلی در برنامه مورد توجه قرار گرفته است. از پنجره جمعیتی می‌توان به عنوان موهبت جمعیت نام برد چراکه با یک برنامه ریزی صحیح و موثر می‌توان این جمعیت را از چارچوب تهدید به چارچوب فرصت منتقل کرد که در برنامه دوازدهم تمرکز بر عدالت جنسیتی در حوزه اشتغال زنان گویای این موضوع است.

ساعی ادامه داد: زنان که پیش از این بیشتر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تمرکز داشتند و فعال بودند امروز باید در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی نقش خود را ایفا ‌کنند. با ریل گذاری دولت دوازدهم در مسیر عدالت جنسیتی پذیرای قطار توسعه پایدار که وابسته به مشارکت زنان در همه عرصه‌ها است، هستیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خصوص مطالبه گری زنان از کابینه دولت دوازدهم گفت: گرچه در کابینه دولت دوازدهم شاهد حضور زنان نیستیم اما انتظار داریم با باور به عدالت جنسیتی سقف شیشه‌ای حضور زنان در پست‌های کلان مدیریتی توسط دولت و وزرا شکسته شود.

وی افزود: خوشبختانه رویکرد همه جانبه‌نگری در جای جای برنامه دوازدهم به چشم می‌خورد، مشکلات صندوق‌های بازنشستگی که عامه این جامعه را از خود متأثر ساخته است و انتظار و خواست مردم از مجلس برای راهگشایی جهت خروج از این معضلات در برنامه دولت دوازدهم را می‌بینیم. موضوع توجه به پایدارسازی مالی در صندوق‌ها به عنوان یکی از اسناد توسعه پایدار مورد تأکید قرار گرفته و دولت یازدهم زیرساخت‌های آن را در برنامه ششم گنجانده است و در کنار آن نیز توجه به مطالبات کارگری و رفع مشکلات این قشر زحمت‌کش تنها با انتخاب وزیر حاذق و با سابقه تحقق خواهد یافت.

ساعی تصریح کرد: از آنجایی که همواره فرهنگ جامعه متأثر از سیاست حاکم بر آن جامعه است در برنامه دولت دوازدهم سیاست گذاری‌های توسعه فرهنگی با رویکرد مستقیم حوزه سیاست تدوین شده که یکی از نکات قابل توجه آن غیردولتی نمودن تصدی‌های اجرایی بخش فرهنگ و توجه به آداب و رسوم اقوام ایرانی است که اهمیت و استفاده از آن می‌تواند در تقویت هویت ملی و ایجاد همبستگی اثرگذار باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در بخش دیگر برنامه دولت دوازدهم که حاکی از نگاه پایدار دولت به برنامه توسعه است جلب مشارکت عمومی و مردمی در حوزه‌های مختلف است و انتظار می‌رود با شرایط فعلی ناگزیر نقشه راهی مبتنی بر یک دوره گذار طراحی گردد. برنامه ریزی مدنظر دولت دوازدهم می‌توان در جهت رفع مشکلات محیط زیستی قدم برداشت.

انتهای پیام/

 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار