ذوالنور در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم:

مشکلات کشور با «حلوا حلوا» گفتن حل نمی‌شود/ مگر وزیر 8 ماهه می‌تواند تحول آفرین باشد

نماینده مردم قم گفت: نمی‌توان ژست طرفداری از هنرمندان را گرفت، اما برای حل مشکل آن‌ها تلاشی نکرد، مشکلات کشور با «حلوا حلوا» حل نمی‌شود.

/به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در جریان روند رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و در مخالفت با کلیات آن، اظهار داشت: ای کاش آقای رئیس جمهور باتوجه به اینکه در طول 4 سال چنین جلسه ای یکبار برگزار می‌شود در مجلس حضور داشتند و نظر موافقان و مخالفان را استماع می‌کردند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه از مردم که با خلق حماسه بزرگ زمینه چنین جلسه‌ای را برای معرفی برنامه‌های دولت فراهم کردند تشکر می‌کنم، افزود: دولت شما دولت اول نیست بلکه در استمرار دولت قبل است بنابراین باید گزارشی از عملکرد چهار ساله ارائه می‌کردید.

وی با اشاره به اینکه عمل به وعده‌ها حداقل توقع مردم است، عنوان کرد: با توجه به اینکه وعده، وعده جوان سازی کابینه بوده اکنون اگر یک عضو کابینه که جوان است را برداریم، سن کابینه یک سال افزایش پیدا کرده است.

ذوالنور ادامه داد: جناب رئیس جمهور در ساعت 9:20 دقیقه گفت در تعیین کابینه فشاری بر من نبوده و در ساعت 9:40 فرمود سه کاندیدای زن معرفی کرده بودم ولی به عللی و در اثر فشار ها نشد که چنین اتفاقی بیفتد!

نماینده قم در مجلس تصریح کرد: اگر قرار است در 20 دقیقه حرف عوض شود چگونه می‌شود به مطالبات پاسخ داد.

وی با بیان اینکه حدود 100 هزار هیات علمی در کشور داریم، گفت: آیا یک نفر از میان 100 هزار نفر نداشتیم که امزوز شاهد معرفی‌اش در کابینه باشیم!

ذوالنور اضافه کرد: هرچه حوزه فرهنگ را در برنامه پیشنهادی رئیس جمهور مرور کردم، رنگ و بویی از دین در جامعه دینی که هم جمهوری اسلامی است و هم مردم مسلمان دارد پیدا نکردم.

وی با اشاره به اینکه اگر این برنامه، برنامه یک دولت سکولار است، چه تفاوتی با جمهوری اسلامی دارد، عنوان کرد: در این برنامه جای دین و مانور دین کجاست؟ در این برنامه به دغدغه ‌های رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام در حوزه فرهنگ چگونه پاسخ داده شده است و جایگاه برنامه های قرآنی و آموزه‌های دینی کجاست؟

ذوالنور با بیان اینکه اگر ایرادی و انتقادی وارد می‌کنم منظورم این نیست که نمی‌خواهم با دولت همکاری کنم، افزود: وظیفه اعضای مجلس است که هرچه در توان دارد برای دولتی که دو پایه مشروعیت رای مردم و تنفیذ رهبری دارد، صرف کند اما باید ببینیم به کجا حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در مورد حوزه فرهنگ صحبت می‌کنم، خدای ناکرده مخالفتی با وزیر پیشنهادی یعنی برادر عزیزم سید عباس صالحی که از بهترین گزینه‌هاست و بنده با افتخار رای مثبت به انتخاب او خواهم داد، تاکید کرد: اگر نقد می‌کنیم معنی‌اش مخالفت نیست بلکه درد را بیان می‌کنیم که به آن توجه شود.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه سه نگاه نسبت به فرهنگ در کشور وجود دارد، گفت: نگاه اول قیومیت، تصدی‌گری و خشن برخورد کردن و سخت‌گیری است که از نظر شرعی، عقلی و نگاه رهبری این نگاه مردود است.

ذوالنور اضافه کرد: نگاه دوم ولنگاری فرهنگی است که متاسفانه در مدیریت کشور همین را می‌بینیم، وقتی رئیس‌جمهور محترم میفرماید ما مسئول بهشتی و جهنمی شدن مردم نیستیم یعنی ولنگاری در عرصه فرهنگی.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نمی‌توان ژست طرفداری از هنرمندان، خبرنگاران و جامعه هنری را گرفت، اما برای حل مشکل آن‌ها تلاشی نکرد، مشکلات کشور با «حلوا حلوا» حل نمی‌شود.

وی افزود: نگاه سوم نگاه مقام معظم رهبری است که فرهنگ عرصه‌اش مثل باغ و دولت باغبان آن است. اگر دولت وظیفه باغبانی‌اش را انجام ندهد علفهای هرز رشد و تعالی بر گیاهان مفید می‌بندد.

ذوالنور با اشاره به اینکه فضای مجازی امروز مهمترین دغدغه مردم است، تاکید کرد: اینترنت با وضعیت فعلی حق مردم ما نیست، چرا شبکه ملی را سامان نمی‌دهید آیا بعد از چند سال وقتش نرسیده است. آیا چهار سال برای فعال کردن شبکه ملی کافی نبود؟

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: امروز هیچ کجای دنیا وضعیت مشابه اینترنت ما را ندارد، ما گران‌ترین ، ناامن‌ترین شبکه و بی‌کیفیت‌ترین اینترنت را ما به مردم عرضه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در 4 سال گذشته بدترین وضعیت از نظر عملکرد در وزارتخانه‌های حوزه فرهنگ را شاهد بوده‌ایم، گفت: در حوزه آموزش و پرورش وزیر این وزارتخانه با 8 ماه عمر وزارتش می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

ذوالنور تاکید کرد: در حوزه سیاست خارجی سه اصل حکمت، عزت و مصلحت را داریم اگر آقای رئیس جمهور تا به این حد بر برجام تکیه نمی‌کرد در این حوزه تأکیدی نداشتم.

وی با بیان اینکه آقای روحانی اگر آمریکا نقض برجام کرد که این کار را کرده ما چه می‌کنیم، به کمیته مشترک شکایت می‌کنیم و کمیته مشترک یعنی 1+5، اضافه کرد: ما در این شرایط سه راه داریم، اول اینکه آنها بگویند بگذرید و ما هم بگذریم هم چوب را خوردیم و هم پیاز، راه دوم این است که کمیته برجام به آمریکا بگوید بگذر آمریکا نمی‌گذرد و راه سوم اینکه بر شکایتمان ایستادگی کنیم موضوع به شورای امنیت ارسال می‌‌شود که آن هم همین راه قبلی را می‌رود یا باید بگذریم و تحریم را بپذیریم و هر چه را هم داده‌ایم، داده‌ایم، یا باید روی حرفمان بایستیم که آنها در این وضعیت قطعنامه صادر می‌کنند و اگر تمکین نکنیم تمام قطعنامه‌های گذشته بازمی‌گردد.

ذوالنور با اشاره به اینکه چه تضمینی در مورد برجام برای مردم گرفته‌اید که امروز نمی‌توانیم محکم بایستیم چرا نمی‌توانیم چون تضمینی وجود ندارد، بیان داشت: امروز می‌گوییم اگر تحریم‌های بانکی برداشته نشده مشکل نرم‌افزاری وجود دارد.

انتهای پیام/

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار