قانعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

سند زیست فناوری بازوی ارتقای علمی

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی گفت: سند زیست فناوری مطابق با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علمی و فناوری، سلامت و اقتصاد دانش‌بنیان است.

سند زیست فناوری بازوی ارتقای علمیمصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سند زیست فناوری مطابق با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علمی و فناوری، سلامت و اقتصاد دانش‌بنیان است و این موضوع کمک بزرگی در ارتقای علم در همه مقوله‌ها می‌کند.

وی بیان کرد: این سند به گونه‌ای تدوین شده که متضمن تحقق فرمایشات رهبری و اقدامات ملی برای توسعه حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی باشد و در تدوین این سند از نظرات کارشناسان و افراد صاحب نظر استفاده می‌شود.

قانعی عنوان کرد: سند زیست فناوری یک سال در شورای عالی انقلاب فرهنگی در قالب گروه‌های مختلف در حال بررسی است و این سند در دستور کار شورای ستاد راهبردی نقشه جامعه علمی کشور قرار گرفته که من امیدوارم در جلسه آینده این شورا،  تدوین سند زیست فناوری نهایی و در صحن شورا به تصویب برسد.

دبیر ستاد زیست فناوری، معاونت علمی تأکید کرد: سند زیست فناوری یک مبنا برای انجام اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مختلف در حوزه‌های زیربط قرار می‌گیرد و ستاد نیز یک ردیف بودجه مستقل برای انجام چنین کار‌هایی در نظر گرفته است.

وی  یادآور شد: انتقال صنعت و دانشگاه و ارتباط تعامل فارغ‌التحصیلان با صنایع در تدوین سند زیست فناوری آورده شده و این سند پشتوانه اجرایی کار‌های مختلفی است.

انتهای پیام/

توجه به ارتباط صنعت با دانشگاه در سند زیست فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار