احمدی لاشکی در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم؛

برنامه دولت هیچ مخالفتی با اسناد بالادستی ندارد

نماینده مردم نوشهر و چالوس گفت: دولت مناسب با انتظارات مردم اولویت خود را رشد اقتصادی فراگیر و ضد فقر قرار داده است.

احمدیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی؛ نماینده مردم نوشهر و چالوس در جریان روند رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و  در موافقت با کلیات آن اظهار داشت: به عنوان عضو کمیسیون آموزش مجلس گله مندم که در گذشته همیشه وزرا را از مدیران وزارت علوم انتخاب می‌کردند و این بار چه شده است که خود وزیرعلوم با تأخیر معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: قضاوت‌ها و داوری‌ها فراتر از مرزهای چپ و راست و مرزهای جغرافیایی است و بنده قرار است در کلیات موافقت داشته باشم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مخالف که گفته بود مبنا بر اساس قانون قرار داده نشده است، بیان داشت: در این دوره وزرا خیلی نیازمند برنامه نیستند، چنانچه در چند ماه گذشته برنامه ششم نوشته شد و دولت هم هماهنگی‌ها را انجام داد و هر وزیری که بیاید مبنای کار او براساس این برنامه باشد.

احمدی‌لاشکی با اشاره به کتابچه‌ای که در دست داشت، گفت: این کتابچه برای معاونت نظارت مجلس است و تمام برنامه‌های پیشنهادی وزرا با آن تطبیق داده و بر اساس آن اعلام شده که هیچ مغایرتی با برنامه‌ها و اسناد فرادستی دیده نشده است، بنابراین مبنایی که اعلام کرده‌اند صرفا قانون بوده است.

وی با تأکید بر اینکه نگرانی مردم نان، بیکاری و اشتغال است، اظهار داشت: اطمینان دارم دولت متناسب با نیازهای مردم خواسته‌های آنان را در اولویت قرار می‌دهد و اولویت آنها را رشد اقتصادی فراگیر و اشتغالزا قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه انسجام فکری دولت که دوازدهم بیشتر از دولت قبل است، بیان داشت: این بار نیروها از همان وزارتخانه‌ها معرفی شده‌اند یعنی در کار خود خبره هستند و اعتقاد دارم همه آنها در کار خود کارشناس هستند.

احمدی‌لاشکی با تأکید بر اینکه وزیر شایسته باید سیاست مدار باشد، بیان داشت: در هیئت دولت موضوعات عام و کلی بحث می‌شود و وزیر باید بتواند درباره آنها اظهارنظر کند.

وی با بیان اینکه موفقیت دولت بر اساس برنامه اینگونه است که تا سال گذشته 20 درصد از درآمد نفت به حساب صندوق توسعه ملی می‌رفت، گفت: این بار با هماهنگی‌ که شده 30 درصد آن به صندوق می‌رود و این به آن معناست که سهم آیندگان دقیق‌تر از گذشته لحاظ شده است.

انتهای پیام/

 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار