پورابراهیمی در تذکر آیین‌نامه‌ای:

مبنای نصف برای معرفی وزرا در کشور بدعت ایجاد می‌کند

نماینده مردم تهران گفت: مبنای نصف برای معرفی وزرا در کشور بدعت ایجاد می‌کند و ممکن است در آینده رئیس جمهوری فقط 7 وزیر را معرفی کند.

مبنای نصف برای معرفی وزرا در کشور بدعت ایجاد می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در جریان جلسه رأی اعتماد طبق تذکری گفت: آقای لاریجانی شما در پاسخ به آقای محبی‌نیا که تذکری درباره ارائه لیست مرتبط با اعضای هیئت وزیران به مجلس داده بود بنای نصف را قرار دادید در حالی که این مسئله برای کشور مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: اگر در این زمینه مشکل آیین‌نامه‌ای داریم باید اصلاحاتی ایجاد شود چرا که ممکن است این مسیر تبدیل به بدعت در دولت‌ها شود و آنان عدد نصف را مبنای معرفی وزرا قرار دهند.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: این رویکرد مطلوبی از سوی رئیس جمهور نیست که صرفا تعدادی از وزرا را به مجلس معرفی کند و اگر تأکید بر مبنای نصف باشد، ممکن است در آینده یک رئیس جمهور فقط 7 تن از وزرا را معرفی کند. بنابراین اگر لازم است ما باید آیین‌نامه را تغییر دهیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پاسخ به این تذکر گفت: در تبصره 2 ماده 206 آمده چنانچه مجلس به یک یا چند وزیر رأی اعتماد نداد و یا وزارتخانه‌ای به هر دلیلی وزیر نداشته باشد و این کلمه به هر دلیلی نشان‌دهنده آن است که در این زمینه اشکال آیین‌نامه‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر چند وزیر به هر دلیلی معرفی نشوند، به معنای این نیست که هیئت وزیران تشکیل نمی‌شود و اشکال قانون اساسی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  گفت: با این وجود اگر شما لازم می‌دانید طرح بیاورید که رئیس جمهور حتما باید همه وزرا را به مجلس معرفی کند، تا ما این طرح را در مجلس بررسی کنیم.

انتهای پیام/

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار