در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم مطرح شد؛

گلایه ابطحی از واردات تله موش و شلاق/خبرهایی از لابی جناح‌های اعتدال و اصلاحات در معرفی کابینه داریم

نماینده مردم خمینی شهر گفت: اخبار رایزنی ها و فشارها و لابی های جناح های مختلف اعتدال و اصلاحات را داریم.

ابطحیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در جریان روند رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و در مخالفت با کلیات آن اظهار داشت: باید قانون برنامه ششم اجرا شود، از کسانی که برنامه دولت را نوشته اند ممنونیم، انشایشان بسیار عالی بود.

ابطحی افزود: اگر می خواهید قانون برنامه ششم اجرا شود باید تعریف دقیقی از شاخصه ها صورت گیرد، طی شش سال فقط سی درصد  از برنامه پنجم اجرایی شد.

وی بیان کرد: دولت چه عزمی برای اجرای برنامه ششم دارد که این برنامه نیز به سرنوشت برنامه پنجم مبتلا نشود.

 نماینده مردم خمینی شهر با تاکید بر اینکه نباید هماهنگی میان وزرا و معاونین رئیس جمهور را نادیده گرفت، ادامه داد: نمی خواهم بگویم که ترکیب فعلی وزرا مطلوب و یا ضعیف است شاید ترکیب مقدور بوده است، آقای رئیس جمهور در صحبت هایشان اشاره کردند که برای چینش کابینه تحت فشار نبوده است ما هم امیدواریم این گونه باشد اما اخبار رایزنی ها و فشارها و لابی های جناح های مختلف اعتدال و اصلاحات را داریم.

ابطحی تاکید کرد: امیدواریم شایسته سالاری رعایت شود در برنامه پیشنهاد شده از سوی دولت گفته شده عدالت در جامعه ایرانی گاهی تحریف شده است، ما برای عدالت چه کاری انجام داده ایم؟ مگر قرار نبود یارانه ثروتمندان حذف شود آقای نوبخت یارانه چند نفر از ثروتمندان واقعا حذف شده است؟

وی بیان کرد: سالهاست از نسل جوان طفره رفتند بنده معتقدم آقای آذری جهرمی سن کابینه را متعادل کرده گرچه مطابق آمار میانگین سنی کابینه پیرتر هم شده است.

 نماینده مردم خمینی شهر تاکید کرد: بحث ما در جوان گرایی شکستن انحصار مدیریتی، نخبه گرایی، دوری از فامیل بازی و خویشاوندسالاری بوده، اخبار در این حوزه نگران کننده است.

ابطحی اظهار داشت: دولت آقای روحانی روندگرا است نه توسعه گرا؛ دولت روند گرا یعنی به دنبال حفظ وضعیت موجود است تیم اقتصادی دولت در دوره اول ناموفق عمل کرد و ترکیب پیشنهاد کابینه در تیم اقتصادی نیازمند تحول اساسی است.

وی گفت: وزرای پیشنهادی اقتصاد، صنعت، نفت و راه نشان می دهد که سیاست واردات کالاهای غیرضروری و عدم حمایت از تولید داخلی ادامه خواهد یافت.

 نماینده مردم خمینی شهر به آمارهایی از میزان واردات کشورمان از چین اشاره کرد و افزود: 111 هزار میلیارد تومان کالا از چین طی 42 ماه وارد کرده ایم و دولتها به رتبه اول واردات از چین مشهور کرده است.

ابطحی گفت: کارخانه لوله گستر اسفراین با ظرفیت 120 هزار تن تولید لوله با 10 درصد ظرفیتش کار می کند و شرکت های وابسته به وزارت نفت قراردادی بسته اند که 60 هزار تن لوله از خارج وارد کنند.

وی اظهار داشت: در بخش مواد غذایی هم وزیر راه بزرگترین کترینگ خاورمیانه را با سرمایه گذاری شرکت اتریشی منعقد کرده است و تمام کارخانه های غذایی ما باید تعطیل باشند.

 نماینده مردم خمینی شهر ادامه داد: بنده از آقای کرباسیان تشکر می کنم هنگامی که مسئولیت گمرکی را برعهده داشت تشریفات گمرکی را شفاف کردند و اجناسی همچون شلاق، تازیانه ، سنگ پا، قلوه سنگ، بوق، زیپ، بند شلوار، تله موش، بیل، کلنگ، رب و آب معدنی وارد می شود آن گاه انتظار دارید که کارخانه های داخلی متوقف نشود.

ابطحی با تاکید بر اینکه وعده های دور اول دولت محقق نشده است، بیان کرد: معاون وزیر صنعت اعلام کرد که سال گذشته 5200 واحد کوچک و متوسط تولیدی تعطیل شده است.

وی اظهار داشت: ما شاهد ابرچالش بیکاری، کسادی بازار، نبود رونق اقتصادی، ادامه رکود، کاهش قدرت خرید مردم، افزایش فقر، افزایش نرخ ارز و مشکلات معیشتی مردم هستیم سوال من این است که برنامه دولت دوازدهم برای اینها چیست؟

 نماینده مردم خمینی شهر خطاب به وزیر امور خارجه که لبخند می زد گفت: آقای ظریف می خندند بنده در زمان خود در مخالفت با ایشان به صورت مفصل صحبت می کنم معتقدم اگر به جای آقای ظریف یک وزیر اقتصاددان می گذاشتند شاید مشکلات حل می شد، دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجی کجاست؟

ابطحی به ارائه آماری از محیط زیست پرداخت و تاکید کرد: نقشه های ماهواره ای نشان می دهد که سالانه 50 هزار هکتار بر وسعت بیابان های کشور افزوده می شود از 163 میلیون هکتار وزارت کشور 22 میلیون هکتار در کانون بحران قرار دارند.

وی اضافه کرد: از 31 استان کشور 24 استان درگیر ریزگرد هستند و 18 استان در معرض بیابان زایی قرار دارند بیش از 570 شهر با کمبود آب مواجه اند از میان 1085 شهر جهان اهواز رتبه اول آلایندگی ریزگردها را به خود اختصاص داده است.

 نماینده مردم خمینی شهر خاطرنشان کرد: نزدیک به 70 درصد تالاب ها خشک شده اند 70 درصد منابع آب زیرزمینی کشور مصرف شده است ایران رتبه نخست را در فرسایش خاک و برداشت از سفره های آب زیرزمینی دارد، تیم اقتصادی فرهنگی سیاسی دولت ناهمگون است با این تیم شما نمی توانید مشکلات مملکت را حل کنید.

انتهای پیام/

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علل
۱۴:۲۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
وضع بدترازایناست آقای ابطحی آقای روحانی تورویاهاش کشور رو اداره میکنن
آخرین اخبار