هزار جریبی در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم:

توجه به اشتغال پایدار جوانان باید مورد نظر کابینه باشد

نماینده مردم گرگان گفت: توجه به اشتغال پایدار جوانان باید مورد نظر کابینه باشد.

هزارجریبی/ موافقبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نبی هزارجریبی، نماینده گرگان در جریان روند رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و  در موافقت با کلیات آن اظهار داشت: صحبت‌های رئیس جمهور را شنیدم و هم اکنون آمده‌ام تا هم دفاع و هم چند مطلب را یادآوری کنم.

هزار جریبی در ادامه افزود: از حماسه مردم در انتخابات تشکر می‌کنم و این مطلب را می‌افزایم که مردم با حضورشان در توسعه کشور و منافع ملی گام برداشتند و این افتخار را به رئیس جمهور عطا کردند بنابراین رئیس قوه مجریه باید در منافع ملی و اعتلای کشور کوشا باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور در این برهه زمانی با رأی مردم و تنفیذ حکم از سوی مقام معظم رهبری نماینده آحاد مردم اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، شیعه و سنی و اقلیت‌های مذهبی شده است و هدف تنها باید خدمت خالصانه به مردم باشد.

نماینده مردم گرگان به پدر شهیدش اشاره کرد و بیان داشت: به فرموده پدرم انسان رفتنی است اما باید با لذت روحی در سایه خدمت به مردم ماندگار باشد.

هزار جریبی گفت: با توجه به زحمات دولت در حوزه اقتصاد متاسفانه در بحث صنایع تبدیلی و حمایت از تولید موفق نبوده‌ایم و جا دارد در این باره دولت برنامه‌های منسجمی داشته باشد، همچنین جلوگیری از قاچاق کالا و ارز  را در اولویت قرار دهد و در ضمن آن با مافیای اقتصادی سازمان‌یافته و ریشه‌دار نیز مبارزه کنیم.

وی درباره طرح تحول سلامت نیز بیان داشت: این طرح به داد مردم مظلوم و محروم کشور رسیده است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا افزود: در حوزه اجتماعی جوانان و فارغ‌التحصیلان دغدغه مردم هستند و امیدواریم کابینه جدید بتواند با راهبرد توسعه‌ای جوانان را به آینده امیدوارتر کند همچنین شاهد حضور بانوان و اقلیت‌ها در سطوح نظام باشیم مضاف بر اینکه به NGO ها و سازمان‌های مردم نهاد نیز باید توجهی ویژه کرد.

هزار جریبی تصریح کرد: در حوزه داخلی نیز باید بحث قومیت‌ها را جدی گرفت و به همه آن‌ها اعم از ترک، لر، عرب و غیره که برای بقای نظام شهید داده اند توجه کرد و در همه نقاط کشور توازن برقرار کرد به ویژه در نقاط حاشیه‌ای کشور فقر و بیکاری بیداد می‌کند و از رئیس جمهور و وزرایش می‌خواهیم به این امر رسیدگی و زمانی که از مجلس رأی اعتماد گرفتند به وعده‌هایشان عمل کنند.

وی به حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: از آقای ظریف و تیمشان باید تشکر ویژه کرد چرا که در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی با دیپلماسی پیش رفتند و موقعیت‌های جدیدی را ایجاد کردند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا گفت: در حوزه امنیت ملی و توان دفاعی نیز پیشرفت‌های قابل مقایسه‌ای داشتیم جوانان نخبه ما توانستند در بحث صنایع  نظامی و توان موشکی اقدامات قابل ملاحظه‌ای را داشته باشند همچنین نیروهای امنیتی اعم از وزرات دفاع و انتظامی توانستند در بحث امنیت عملکرد ویژه‌ای داشته باشند.

هزار جریبی به حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم و آموزش با برخی نیاز‌های کشور تناسب ندارد و در خیلی از ارگان‌ها، نیروها به صورت تخصصی جذب نشده‌اند بنابراین تلاش شود از این به بعد جذب نیرو بر اساس ضوابط و شرایط باشد و بر پایه روابط استوار نباشد.

وی درباره محیط زیست، تصریح کرد: محیط زیست امانتی است در دست ما که باید آن را به آیندگان و نوادگانمان بسپاریم اما شاهد آن هستیم که برداشت‌های بی‌رویه از جنگل‌ها چه فجایعی را رقم زده است به طور مثال سیل اخیر نمونه‌ای از فجایای غیر کارشناسانه بود که متأسفانه چند تن از هم استانی‌های ما نیز قربانی این مسئله شدند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در پایان با تشکر از دولت یازدهم و تبریک به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از مردم ایران، قوه قضاییه، قوه مقننه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان می‌خواهم به فرموده امام راحل که میزان ر‌أی ملت است همه در کشتی جمهوری اسلامی ایران زیر پرچم سه رنگ از دولت دوازدهم دفاع کنیم و رهنودهای مقام معظم رهبری در توسعه همه جانبه ایران اجرایی شود.

انتهای پیام/

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
خسته نباشی برادر هزارجریبی
آخرین اخبار