بی بی گل غنی؛

زنان و مردان باید برای رفاه جامعه باهم همکار باشند

بانوی نخست افغانستان نقش زنان در روند صلح را موثر دانسته و گفت: بدون همکاری‌های مساوی مردان و زنان، جامعه به رفاه نمی‌رسد.

زنان و مردان باید برای رفاه جامعه باهم همکار باشندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بی بی گل غنی که در مراسمی که مقام‌های بلند پایه حکومتی با نماینده‌های کشورهای اروپایی به منظور تشریح دست آوردهای یکساله شان از وضعیت زنان و اوضاع حقوق بشری دایره شده بود، صحبت می‌کرد.

او گفت که حکومت وحدت ملی برای بهبود وضعیت زنان، توجه جدی دارد.

از سوی دیگر، صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه گروه‌های مخالف مسلح نظام را عاملان اصلی جنایت‌های بشری و نقض حقوق بشر دانسته و از جامعه‌ی جهانی خواسته است که باید در باره پشتیبانان خارجی آنان تصمیم بگیرد.

در این میان، نماینده‌ی ویژه‌ی اروپا در افغانستان، وضعیت حقوق بشری در کشور را پر چالش و در برخی ساحات شکننده خوانده است.

فرانز مایکل میلبن، نماینده خاص اروپا در افغانستان که در این مراسم صحبت می‌کرد وضعیت حقوق بشری در افغانستان را نگران کننده خواند و گفت: “متاسفانه حقیقت این است که هنوز هم چالش‌های جدی در برابر وضعیت حقوق بشری در افغاننستان وجود دارد. این وضعیت هنوز هم دشوار باقی مانده است و در برخی ساحات شکننده است.”

افغانستان کشوریست که وضعیت بد حقوق بشری در آن بیداد می‌کند. از وقوع حمله‌های انتحاری گرفته تا خشونت‌های ناموسی از موارد بارز آن است که ده‌ها تن را به کام مرگ کشانده است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.