بلومبرگ: افزایش توان نظامی ایران نشانه عزم این کشور برای مقابله با فشار‌های آمریکاست

بلومبرگ در مطلبی به بررسی تصویب طرح مجلس ایران برای مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مطلبی به بررسی تصویب طرح مجلس ایران برای مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا پرداخت و نوشت: نمایندگان مجلس ایران در جلسه علنی روز یکشنبه، ۲۲ مرداد در جریان بررسی طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، کلیات این طرح را با ۲۴۰ رای و بدون رای مخالف تصویب کردند. طرحی که به دولت ایران اجازه می‌دهد تا ۶۰۹ میلیون دلار برای مبارزه با تروریسم و گسترش فعالیت‌های موشکی در اختیار نیرو‌های برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیرو‌های مسلح این کشور قرار دهد.

«آریان طباطبایی»، کارشناس مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن معتقد است این طرح دفاعی حامل یک «پیام چند وجهی» از سوی دولت ایران برای واشنگتن است. او درباره طرح یک فوریتی «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا» در مجلس شورای اسلامی ایران گفت: برنامه موشکی در راستای برنامه ریزی قدرت و نشان دادن توان نظامی در این برهه زمانی است که منطقه (خاورمیانه) به شدت بی ثبات است و ایران با اتکا به قدرت موشکی از قابلیت بالایی برای مقابله با دشمنان منطقه‌ای مانند کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس، داعش و سایر گروه‌های تروریستی برخوردار است.‌

این تحلیلگر افزود: ایران با این برنامه موشکی به دنبال این است که به آمریکا نشان دهد، هیاهوی آن‌ها باعث ترس ایران نخواهد شد. به عقیده آنها، هدف اصلی برنامه موشکی ایران «بازدارندگی» است.

پیش از این نیز کارشناسان در واکنش به طرح مجلس ایران برای مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا اعلام کردند این طرح در واکنش به تحریم‌های اخیر کنگره آمریکا علیه ایران است. کنگره آمریکا، ماه ژوئیه تعدادی از موسسات و شرکت‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. این در حالی بود که دولت دونالد ترامپ به پایبند بودن ایران به توافق هسته‌ای و برجام اذعان کرده بود. مجلس ایران نیز در واکنش به این تحریم‌ها بودجه برنامه‌های موشکی نیرو‌های مسلح را افزایش داد.

جمهوری اسلامی ایران در اواخر ماه ژوئیه با تاکید بر اینکه قصد نقض توافق هسته‌ای را ندارد، راکت ماهواره بر سیمرغ را آزمایش کرد. با وجود این، آمریکا ضمن محکوم کردن پرتاب این راکت آن را اقدامی تحریک آمیز و تهدیدکننده عنوان کرد.


انتهای پیام/

 

طرح مجلس ایران برای مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار