اتحادیه اروپا: وضعیت حقوق بشر در افغانستان بهبود یافته است

سومین دور گفت‌وگو حقوق بشر بین دولت افغانستان و اتحادیه اروپا، در وزارت خارجه افغانستان در کابل برگزار شد.

اتحادیه اروپا: وضعیت حقوق بشر در افغانستان بهبود یافته استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «فرانز مایکل میلیبند» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در سومین دور گفت‌وگو حقوق بشر بین دولت افغانستان و اتحادیه اروپا، که در وزارت خارجه کابل برگزار شد از پیشرفت‌های انجام شده در زمینه حقوق بشر در این کشور استقبال کرد.

وی گفت: ما از دولت افغانستان انتظار داریم که به انجام تعهداتش ادامه بدهد تا وضعیت را بهتر سازد. هرگاه در جایی عقبگرد را زمینه تامین حقوق بشر مشاهده می‌کنید، می‌تواند دلایلی زیادی داشته باشد، از جمله افزایش خشونت و شورشگری اما ما اطمینان داریم که دولت افغانستان متعهد است که وضعیت حقوق بشری همه افغان‌ها را بهتر سازد.

وی افزود: اتحادیه اروپا در کنار اینکه تصویب قوانین و طرح برنامه‌ها را یک اقدام مثبت می‌خواند، از دولت وحدت ملی می‌خواهد که در راستای عملی شدن قوانین تصویب شده تلاش کند تا حقوق بشری همه شهروندان به طور درست تامین شود. اتحادیه اروپا از دولت وحدت ملی خواسته که برای توقف خشونت و تبعیض علیه زنان در این کشور تلاش کند.

 در این نشست هیاتی از اتحادیه اروپا و نمایندگان وزارت های خارجه، کار و امور اجتماعی، زنان، حقوقی، اطلاعات و فرهنگ، دادگاه عالی و دادستانی کل افغانستان حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار