مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:‌

بسته‌های تشویقی برای تجار افغانستانی در چابهار ارایه می‌شود

کردی از راه‌اندازی خط‌های کشتیرانی و ارائه بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران برای تبدیل چابهار به مرکز ترانزیت شرق ایران و آسیای میانه خبر داد.

بسته‌های تشویقی برای تجار افغانستانی در چابهار ارایه می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از راه‌اندازی خط‌های کشتیرانی و ارائه بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران برای تبدیل چابهار به مرکز ترانزیت شرق ایران و آسیای میانه خبر داد.

وی ‌افزود: چابهار کوتاه‌ترین و به صرفه‌ترین مسیر برای دسترسی افغانستان به آب‌ھای آزاد است و افغانستان درحال حاضر عمده واردات و صادرات خود را از بنادر عباس وکراچی در پاکستان انجام می‌دهد و این در حالی است که بندر چابھار در مقایسه با بندرعباس 90 کیلومتر و با کراچی 700 کیلومتر به مرکز افغانستان نزدیک‌تر است.

به گفته کردی، برای آنکه تجار و صاحبان کالا چابهار را به عنوان مقصد و مبدا بار خود در نظر بگیرند، باید تخفیفات و یارانه‌هایی را ارائه داد، چراکه درحال حاظر چابهار بندری گران قیمت برای حمل و نقل و ترانزیت کالاست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: برای افزایش تمایل افغان‌‌ها به استفاده از چابھار تخفیفات ویژه‌ای برای تجار افغانستانی در نظر گرفته شده است که تخفیف 50 درصدی سازمان بنادر برای حقوق و عوارض بندری، تخلیه و بارگیری و انبارداری و تخفیف 33 درصدی مابه‌التفاوت سوخت مصرفی کامیون‌های باربری افغانستانی نمونه‌ای از آن‌هاست..

وی با اشاره ‌‌به ارائه بسته‌ھای تشویقی به سایر صاحبان کالا کرد و گفت: هزینه‌های انبار داری در منطقه آزاد چابهار بین یک تا سه ماه برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی رایگان است‌.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار هم چنین راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی در چابهار را برای جذب صاحبان کالا لازم داست و گفت: بنا به تفاھم نامه‌ای که سازمان منطقه آزاد چابھار با کشتیرانیایران دارد، خط منظم کشتیرانی بین چابھار و هند هر روز یکبار به چابھار می‌آید‌.

کردی خاطرنشان کرد: برای تقویت خط‌های منظم کشتیرانی در مسیر چابهار رایزنی‌هایی با شرکت‌ها ازجمله ترنگ دریا برای راه‌اندازی خط‌های منظم کانتینری در مسیر‌های چین، عمان، امارات و قطر صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.