مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور؛

ضرورت تغذیه فکری هیاتهای مذهبی و تشکلهای دینی

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور،تغذیه فکری مخاطبان را در مناسبت های مذهبی از جمله عزاداری ها ضروری دانست.

ضرورت تغذیه فکری هیاتهای مذهبی و تشکلهای دینیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رضا معممی مقدم  مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی،در نشست ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی و عزاداری های استان گفت : تشکل های دینی و مراکز فرهنگی، به دلیل مهیا کردن فرصت تبلیغ فرهنگ ، دو ظرفیت مهم و سرمایه اجتماعی برای ایران اسلامی هستند.

وی افزود: یکی از وظایف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی در هر استان تغذیه فکری، محتوایی، نظارت و همراهی هیات های مذهبی و تشکل های دینی در کشف و انتقال بهتر پیام مجالس دینی است.

وی گفت : جریانات و اتاق های فکر صهیونیسم بین الملل و آمریکا به شدت در خصوص جلوگیری از بسط و گسترش شیعه برنامه ریزی می کنند و این رویکرد را هم در بعد نظامی و هم حوزه فرهنگی تعریف کرده اند که داعش نمود همین رویکرد در بحث نظامی بود.

مقدم افزود: متاسفانه دشمن در جبهه فرهنگی هم توفیقاتی را در حوزه های مختلف از جمله افراط گرایی مذهبی شیعه، پیدایش و گسترش تشیع انگلیسی به دست آورده و این موضوعات مخاطراتی محسوب می شوند که ستاد ساماندهی شئون فرهنگی باید برای باورپذیری نسبت به نقش آفرینی بیشتر و برون رفت از این وضعیت برنامه ریزی کند.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ،همچنین گفت: اگر چالش های مطرح در حوزه مسائل فرهنگی و مذهبی به موقع و به صورت درست مدیریت نشوند، به چالش های امنیتی تبدیل می شوند همان گونه که امروز برخی مراسم عزاداری و تریبون های مبلغان و مداحان برای ضربه زدن به امنیت ملی کشور هدف گذاری شده اند.

وی بیان کرد: بر همین اساس باید کارکرد و خروجی برنامه های هیئات مذهبی منجر به افزایش مثبت اندیشی و رضایت مندی در سطح جامعه شود.

انتهای پیام/خ

هیئات مذهبی منجر به افزایش مثبت اندیشی  در سطح جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار