نخستین جشواره روز مروست برگزار می شود

همزمان با برپایی نمایشگاه توانمندی ها و ظرفرفیت های شهر مروست نخستین جشواره روز مروست برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا نصیری سرپرست معاونت گردشگری استان یزد گفت: جشنواره مروست که با حضور بیش از 120 راهنمای کشوری و تعداد زیادی گردشگران داخلی و خارجی در تاریخ های 26 و 28 مرداد در بخش مروست برگزار می شود.

نصیری افزود: این جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی شهرستان در جهت توسعه صنعت گردشگری و همچنین ارائه پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری شهرستان است.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت هرچه بهتر پتانسیل های شهرستان خاتم گفت: نظر به اینکه شهرستان خاتم با داشتن تعداد زیادی آثار و ابنیه و بافت تاریخی و همچنین مناطق بکر و زیبای طبیعی و محیط زیست منحصر بفرد پتانسیل های بالقوه از نظر گردشگری دارد و فرصت بسیار مناسبی جهت سرمایه گذاری و همچنین جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

نصیری یادآور شد: از جاذبه های شاخص شهرستان خاتم می توان قلعه ها، برج و بارو، خانه های قدیمی ایرانی، بقاع متبرکه و مساجد قدیمی، سنگ نگاره های قدیمی، استودان، دشت، کوهستان، دریاچه نمک، درختان کهنسال بنه و چنار و گردو و همچنین چشمه های جاری دائمی و فصلی از جمله سرچشمه نهر مسیح، گرمه، کرخنگان، دره انجیر ، چشمه کندر، جنگل های باغ شادی و باغ معدن، غارهای بابا زاهد، خانه خدا، لی تاریک، پوزه سیاه، چهل دره، کفتاری، قدمگاه، کوه زرد، کویر هرات و مروست، دشت ریواس، تپه ماسه بادی دهل زنان و مناطق عشایری شهرستان و همچنین روستاهای هدف گردشگری شامل کرخنگان، چنار ناز، چاهک و خوانسار و بافت های زیبای تاریخی مروست، ترکان و هرابرجان و محیط زیست و گونه های جانوری شهرستان در دل مناطق کوهستانی و کویری و جنگلی خاص از جمله: کبک، تیهو، گوزن زرد، هوبره نماد شهرستان، پازن، خرس، آهو است که هرکدام از این جاذبه های می تواند خاطره ای خوب و به یاد ماندنی را در اذهان گردشگران داخلی و خارجی باقی گذارد .

سرپرست معاونت گردشگری افزود: در راستای شناخت بهتر پتانسیلهای گردشگری شهر تاریخی مروست همزمان با برپایی نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های شهر مروست نخستین جشواره روز مروست در تاریخ 26 الی 28 مردادماه سالجاری برگزار می شود.

شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری از مرکز استان با بیش از 8800 کیلومتر مربع وسعت به عنوان دارالکلات،شهر قلعه ها، معروف است.

انتهای پیام/ ی

نخستین جشواره روز مروست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار