ایجاد انگیزه و امید درجامعه از وظایف خبرنگاران است

فرماندار شهرستان شاهین دژ گفت: ایجاد انگیزه و امید در جامعه و گسترش آن از وظایف خبرنگاران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حسین عباسی سه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران شاهیندژ، اظهار کرد: خبرنگار و اصحاب رسانه از چنان قدرتی برخوردارند که می‌توانند تحولات اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاد کنند از جمله این تحولات ایجاد و توسعه فضای نشاط و امید در اجتماع است و برعکس.

وی افزود: بدون شک در فضای با نشاط و امیدوار است که جامعه توسعه پیدا می‌کند و مراحل ترقی را می‌پیماید.

وی همچنین با اشاره به موفقیت‌های دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: باید اقدامات مفید دولت مطرح و نقد‌های منصفانه صورت گیرد، نباید همه چیز خیلی سیاه و یا خیلی سفید به نظر برسد، بلکه باید واقعیات آنگونه که هستند به اطلاع عموم برسند.

فرماندار شهرستان شاهین دژ همچنین با اشاره به نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در توسعه فرهنگی جامعه گفت: خبرنگار به عنوان نماینده فرهنگی اجتماع عمل می‌کند و باید دین خود را به فرهنگ جامعه ادا کند.

وی بیان کرد: توسعه مدیون عقلانیت است و رسانه باید همراه با عقلانیت پیش برود؛ باید احساسات جامعه را دریافت و به عقلانیت تبدیل کند و این مهم اصلی‌ترین نیاز توسعه فرهنگی است.

عباسی با تاکید بر اینکه توسعه اجتماع بدون توسعه فرهنگی توسعه‌ای ناقص و ناکار آمد خواهد بود گفت: اصلی‌ترین مشکل کشور‌های در حال توسعه این است که توسعه کشور بدون توسعه فرهنگی صورت می‌گیرد که توسعه‌ای ناقص است.

در این مراسم که با همکاری فرمانداری شهرستان و اداره میراث فرهنگی برگزار شد از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال شهرستان شاهین دژ تقدیر شد.



انتهای پیام/م

 خبرنگاران در پویایی جامعه کمک کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.