حجت‌الاسلام علوی در صحن مجلس:

مطهری طوری سخن می‌گوید که گویا نهادی به اختیارات وزارت اطلاعات تعدی کرده/به اختیاراتی که از سوی رهبری داده شده تمکین می‌کنیم‌

وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت دوازدهم گفت: آقای مطهری طوری مطرح کردند که گویا نهادی به اختیارات قانونی وزارت اطلاعات تعدی کرده است در حالی که چنین چیزی نیست.

وزیر اطلاعات؛به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت دوازدهم در دفاع از برنامه‌های خویش، اظهار داشت: امروز ما با وزارت اطلاعاتی مواجه هستیم که عرصه سربازی سربازانی مومن، متعهد، فداکار و در یک کلمه ولایت مدار و دلسوز وحدت و امنیت ملی کشور هستیم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: در این مدت چهار سال در وزارت اطلاعات تمام تلاشمان بر این بود تا استقلال، عدم وابستگی جناحی و کار حرفه ای و کارشناسی بر محورهای راهبردی انجام شود. همچنین وزارت اطلاعات در این مدت تلاش کرد کار اطلاعاتی مردم پایه با مشارکت آحاد ملت و همچنین کار اطلاعاتی دانش پایه با تقویت بنیه علمی کارکنان این وزارتخانه را در دستور کار خود قرار دهد که تا به امروز چندین هزار نفر در حال گذران تحصیلات تکمیلی و صدها نفر در مقطع دکتری در رشته های مورد نیاز وزارت اطلاعات تحصیل می کنند تا همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان با بهره گیری از علوم و فنون مختلف این وزارتخانه بتواند عملکردی فاخر و دانش پایه اطلاعاتی را ارائه دهد.

وی همچنین در خصوص امر پژوهش در وزارت اطلاعات گفت: یکی از بخش های فعال در این وزارتخانه بخش پژوهش و کارهای پژوهشی است، نگاه ما در این وزارتخانه به امر پژوهش آینده نگرانه و راهبرد محور است که در مدت چهار سال گذشته راهبرد وزارتخانه با تلاش و کوشش کارکنان این بوده و گزارشی از این موضوع تدوین و تقدیم مقام معظم رهبری گردید تا حرکت وزارت اطلاعات بر پایه نقشه راه و ریل گذاری خردمندانه و عاقلانه باشد.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: وزارت اطلاعات در چهار سال گذشته در جهت ارتقا تجزیه و تحلیل اطلاعاتی اضافه بر تجمیع اطلاعاتی اهتمام ورزیده و تحلیل های عمیقی را در عرصه های مختلف هم برای مسئولین تصمیم گیرنده و برای صاحبان تریبون ارسال کردند تا هم تصمیمات مسئولین و هم هدایت افکار عمومی توسط صاحبان تریبون به نحو جامعی انجام شود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: اهتمام وزارت در چهار سال گذشته این بوده و در چهار سال آینده اینگونه خواهد بود که کار اطلاعاتی بر پایه احکام شرعی و رعایت حلال و حرام الهی با رعایت ارزش های اخلاقی و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برخورد با همه حتی متهمین یکسان باشد و اگر با گلایه به حق ریاست جمهوری مواجه شدیم مطمئن باشیم از برنامه های ما است تا کوچکترین لکه نامناسب با نظام از دامان وزارت اطلاعات پاک شود.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته وزارت اطلاعات از یک انضباط مالی و هزینه کرد برنامه اعتبارات و بهره وری بهینه از منابع مالی برخوردار بوده است افزود: از جمله ویژگی های وزارت اطلاعات در چهار سال گذشته ثبات مدیریتی و تغییرات در حد ضرورت و همچنین آرامش و انسجام در مجموعه مدیریتی این وزارتخانه بوده است و معاونین وزارت اطلاعات در یک حرکت هم افزا و همدلانه مسئولیت های خود را انجام دادند لذا در همه ابعاد این وزارت کارهای خود را دنبال کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری در برخی از موارد بخش های از کار خود را خوب و بخش هایی بسیار خوب انجام داده اند اما در عین حال مقام معظم رهبری فرمودند انتظار ما از این وزارتخانه این است که تمامی بخش ها کار خود را عالی انجام دهند، امیدواریم موفق به تحقق این فرمایش رهبری بشویم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: همگرایی و همدلی و هماهنگی با جامعه اطلاعاتی به گونه ای بوده که همه اذعان دارند چنین هماهنگی در گذشته وجود نداشته است؛ ما در وزارتخانه جلسات متعدد و منظمی جهت تصمیم گیرها برگزار کردیم و پیگیری های منظمی را انجام دادیم همچنین کارگروه ها و کمیته های مختلف جامعه اطلاعاتی با مدیریت وزارت اطلاعات کار خود را در چهار سال گذشته به بهترین شکل ممکن انجام دادند.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: در آینده نیز مبنای حرکت ما نیز همین خواهد بود. برنامه ای که من ارائه کردم ذهنی و انتزاعی نیست بلکه برنامه ای است که همه ابعاد مسبوق به گام های عملی در چهار سال گذشته است که ان شاء الله با ارتقا کمی و کیفی در چهار سال آینده دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته بحث احراز صلاحیت ها ساماندهی شد و از اینکه به صورت فردی در این موضوع تصمیم گیری شود جلوگیری شد و کمیسیون شورای عالی تایید صلاحیت تشکیل شد تا هم از حقوق افراد مورد استعلام قرار گرفته و هم از حقوق عامه مردم در زمینه واگذاری مسئولیت ها دفاع شود. وزارت در این مدت چهار سال به مقابله هوشمندانه با نفوذ و جاسوسی پرداخته است، موارد بسیار زیادی از جاسوسی شناسایی و زیر ضربه برده و جلوی مواردی از نفوذ با پوشش های مختلف را نیز گرفته است که گزارشی از آن را خدمت مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری ارائه کرده است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات تصریح کرد: وزارت اطلاعات در زمینه آموزش جهت مقابله با نفوذ دشمن اهتمام ورزیده است. ما از دو مسیر حراست ها و معاونت ضد جاسوسی برنامه های اموزشی بسیار زیادی را در زمینه تخلیه تلفنی و انواع نفوذ برای مدیران در دستگاه های مختلف برگزار کرده ایم که این برنامه در چهار سال آینده با جدیت ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام علوی گفت: بر اثر این آموزش ها میزان تخلیه های تلفنی کاهش پیدا کرده و امکان نفوذ برای دشمن دشوار شده است و ان شاء الله دشوارتر نیز خواهد شد. وزارت اطلاعات به آموزش های کلاسیک برای مدیران اکتفا نکرده و در جهت ارتقا آگاهی های عمومی در مقابل جاسوسی دشمن به مدد هنر اقدامات قابل توجهی را انجام داده است که از جمله آن می توان به تولید فیلم روباه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات هم در چهار سال گذشته و هم در چهار سال آینده بر دو محور امنیت و سلامت اقتصادی تکیه داشته و خواهد داشت ادامه داد: وزارت اطلاعات بر این باور است که برای حل مشکل اشتغال و ارتقا امنیت اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی باید فضای اقتصادی کشور برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران امن باشد.

حجت الاسلام علوی بیان داشت: سرمایه گذار در هر کجا که احساس خطر کند فرار خواهد کرد لذا در تاکتیک و سیاست های وزارت اطلاعات تدبیر مسائل اقتصادی و برخورد با مفاسد همراه با تدبیری بوده که باعث خدشه به امنیت اقتصادی کشور نشود یعنی نه برای سلامت اقتصادی امنیت اقتصادی آسیب ببیند و نه برای امنیت چشم بر سلامت اقتصادی لطمه ببندیم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: وزارت اطلاعات با مفاسد برخورد کرده اما این برخورد به گونه ای بوده است که به امنیت اقتصادی کشور لطمه وارد نشود. به لطف پروردگار تا آنجا که به وزارت اطلاعات مربوط می شود در تحکیم امنیت اقتصادی گام برداشتیم چون بر این باوریم فعالان اقتصادی مانند گنجشکهایی بر روی یک درخت هستند، اگر شلیکی به یک گنجشکی صورت بگیرد سایر آنها نیز فرار خواهند کرد. اگر ما با یک فعال اقتصادی برخورد انقباضی کنیم تمامی فعالان اقتصادی فرار خواهند کرد، وزارت اطلاعات سعی کرده با هیچ فعال اقتصادی چنین برخورد نکند تا باعث فرار سرمایه نشود اما با مفسدین نیز مفاصحه نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی یا هزاران هکتار تصرف اراضی ملی و هزاران میلیارد قاچاق کالا و موارد زیاد فساد بانکی را شناسایی و با تدبیر با آنها برخورد کرده و حقوق مردم را بازپس گرفته است.

وی در خصوص برنامه هایی که در چهارسال آینده در وزارت اطلاعات دنبال خواهد کرد گفت: ان‌شاءالله دامنه اقدامات قبلی را افزایش خواهیم داد تا محیط نظام مقدس جمهوری اسلامی از لوث مفاسد اقتصادی پاک شود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات مسئولیت مستقیمی در امر مبازره با مواد مخدر ندارد، اظهار داشت: علی رغم این موضوع ما با جدیت به این امر پرداخته ایم و وزارت اطلاعات با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری تنگاتنگی داشته و صدها تن از این مواد را کشف، ضبط و امحا کرده است.

وی با بیان اینکه در برابر تهدیدات امنیتی به کشور ضربه های پیاپی، نفس گیر و کوبنده به حدود 120 تیم تروریستی وارد کرده ایم، گفت: با اقدامات خود به آنها مهلت ضربه و امنیت کشور را نداده ایم و بسیاری از سرکردگان آنها را به درک فرستاده و امکان اقدام را از آنها سلب کرده ایم.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه در مسیر مبارزه با تیم های تروریستی بسیاری از سرکردگان آنها را به هلاکت رسانده ایم، گفت: حدود 3 تن مواد منفجره، هزار قبضه سلاح، هزاران فشنگ، دهها بمب کنار جاده ای و دهها جلیقه انفجاری را از آنها کشف و ضبط کرده ایم تا از اقدامات تیم های تروریستی با این وسایل ضد امنیتی جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام این عملیات با نهایت هوشمندی انجام شده اظهار داشت: تنها شهیدی که وزارت اطلاعات در چهار سال گذشته تقدیم کرده فقط شهید عشوری است و دادن یک شهید برای ضربه زدن به 120 تیم تروریستی نشان دهنده مبارزه هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان (عج) با جریان های ترویستی است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ارتباط با سرویس های اطلاعاتی و تبادل اطلاعات را نتیجه بخش خواند و گفت: از جمله نتایج آن استرداد آقایان دولت زاده، نیک بخت و 4 سرباز به گروگان رفته بودند، است.

وی تصریح کرد: امروز سرویس های اطلاعاتی برای تبادل اطلاعات با وزارت اطلاعات ارزش حرفه ای قابل توجهی قائل هستند.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه در این مدت وزارت اطلاعات تلاش کرده از تبدیل مسائل صنفی، مالی و اقتصادی به مسائل امنیتی جلوگیری کند، اظهار داشت: در این مدت وزارت اطلاعات در زمینه تقویت زیرساخت های فنی برای اشراف بیشتر اطلاعاتی در حد 300 درصد پیشروی داشته و امروز اشراف اطلاعاتی و فنی وزارت بر تحرکات دشمن و در هر حرکت ضدامنیتی زبان زد است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات تعاملی سازنده با قوای سه گانه کشور، نخبگان و اشراف صیانتی بر مسئولین دستگاه های مختلف را از جمله اقداماتی خواند که وزارت اطلاعات در این مدت انجام داده و در چهارسال آینده دنبال خواهد کرد.

وی افزود: در حین صیانت از مسئولین و نخبگان کشور و ایجاد امنیت در فضاهای آموزشی تلاش کردیم در عین حال فضا در این مراکز امنیتی نشود و با آرامش بتوانند فعالیت های علمی را انجام دهند.

حجت الاسلام علوی تعامل سازنده با حوزه های علمی و طلاب را از جمله مواردی برشمرد که وزارت اطلاعات تلاش خود را در مورد آنها به کار برده است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه در حوزه سایبری تقسیم وظایف شده و جرایم حوزه سایبری به نیروی انتظامی و جرایم امنیتی این حوزه به وزارت اطلاعات واگذار شده است، اظهار داشت: حوزه امنیتی زیرساخت ها بر عهده وزارت ارتباطات است، در عین حال که به وزارت اطلاعات مربوط نمی شود ولی به دلیل روابط خوب آقای دلخوش همکارانمان اقدامات لازم را انجام داده اند و کسانی که با رادیو گیلان ارتباط داشتند را احضار کردند و در حد زیادی آنها را محدود کرده اند.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات بیش از این نمی تواند وقت خود را از اهداف امنیتی و حساس به مسائل اجتماعی بدهد، بیان داشت: در عین حال نیروی انتظامی توانسته نفرات زیادی از آنها را احضار کند.

وی در واکنش به اظهارات علی مطهری گفت: وزارت اطلاعات یک وزارتخانه قانون مدار است که در برابر اختیارات قانونی هر دستگاهی احترام قائل است و از اختیارات قانونی صیانت می کند و ما از دستبرد زدن به اختیارات قانونی که به ما داده شده جلوگیری می کنیم.

حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: سخنان آقای مطهری طوری بود که گویا کسی به اختیارات قانونی وزارت اطلاعات تعدی کرده، در حالیکه چنین چیزی نیست و اختیاراتی که به وزارت اطلاعات داده می شود یا مرجع ولایی یا مرجع قانونی دارد و برای کاهش اختیاراتمان کوچکترین واکنشی نشان نمی دهیم، اگر مقام معظم رهبری تمام اختیارات وزارت اطلاعات را به نهاد دیگر واگذار کند دست ادب و تمکین بر سینه می گذاریم و آن را می پذیریم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه تعامل خوبی بین وزارت اطلاعات و دستگاه های اطلاعاتی دیگر از جمله برادران ما در اطلاعات سپاه حاکم است، اظهار داشت: وقتی که در چند نوبت مقام معظم رهبری از این وضعیت اظهار خرسندی کرده اند و به یکی از مسئولین گفتند که از این تعامل خوشحال هستند ما هم از اینکه توانسته بودیم با همدلی رهبر عزیزمان را خوشحال کنیم، خرسند شدیم.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۲:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
فقط خدا می دونه شما دو نفر در حال اجرای چه کلکی هستید!!!!
مظهری به اطلاعات سپاه حمله می کنه و علوی اختیارات مربوط به این حوزه رو متوجه رهبر معظم می کنه!!!!
لعنت بر شیطان.
شما تو پازل کی دارید بازی می کنید؟!!!!
Canada
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
لعنت بر شیطان.
آخرین اخبار