جوان 20 ساله اصفهانی که خیلی زود مدیر شد

به کار گیری جوانان در عرصه های مختلف علمی ، اجتماعی می تواند عاملی برای پیشرفت کشور در عرصه های مختلف باشد و سر آغاز مدیریت جوانان در نهاد های رسمی کشوری شود.

جوان 20 ساله اصفهانی که خیلی زود مدیر شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از اصفهان؛ علی تقیان جوان موفق اصفهانی یکی از امید های شهر اصفهان ، جوانی با نشاط که با وجود سن کمش بسیار با تجربه است و ایده ها و طرح ها زیادی در ذهن دارد که شاید هیچ گاه به فکر هم سن وسالانش هم نرسد.

همکاران در گروه سین جیم باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان به سراغ این جوانان موفق رفتند و گفتگویی را با وی انجام داده اند.

سین: خودتان را برای ما معرفی کنید؟

جیم: علی تقیان هستم متولد پنجم خرداد سال 1376 در شهر اصفهان 

سین: در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید و رشته  تحصیلی شما چیست؟

جیم: هم اکنون به عنوان رئیس مجمع جوانان استان اصفهان،عضو مجمع ملی جوانان ، مدیر انجمن سفیران اعتلای اندیشه استان و دانشجوی رشته  مدیریت دولتی هستم.

سین: از چگونگی تشکیل مجمع جوانان در استان اصفهان برایمان توضیح دهید؟

جیم: وزارت ورزش و جوانان در بهمن سال 95 بخشنامه ای را به همه استان های کشور مبنی بر تشکیل مجامع استانی جوانان ارسال کرد، تا بتواند از این مجامع عنوان یک بازوی مشورتی در استان بهره مند بشوند.

سین: چطور شد که شما به عنوان رئیس این مجمع انتخاب شدید؟

جیم: در همان زمان تشکیل مجمع، انتخابات روسای مجامع به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد و بنده با توجه به آراء کسب شده به عنوان رئیس مجمع جوانان استان انتخاب شدم.

سین: در مجمع جوانان استان اصفهان چه فعالیت هایی صورت می گیرد؟

جیم: از همان ابتدایی که کار مجمع شروع شد ما نسب به استان های دیگر پیشی گرفتیم و تا امروز 8 جلسه علنی و 2 جلسه غیر علنی برگزار کردیم که نتیجه    این جلسات پیگیری مطالبات جوانان و دغدغه های سمن های(سازمان مردم نهاد) جوانان استان بوده است.

سین: از مهمترین فعالیتهای این مجمع برای ما بگویید؟

جیم: یکی از مهم ترین فعالیت های مجمع بحث افتتاح خانه جوان اصفهان یا همان سمن سرا (سازمان مردم نهاد) بود که از همان ابتدای شروع کار مجمع، کارگروهی متشکل از سه نفر از اعضای مجمع که یکی از آنها بنده بودم صورت گرفت که در نتیجه این پیگیری ها خانه  جوان به زودی در منطقه ی پل بزرگمهر افتتاح می شود و جوانان اصفهانی و سمن های استان میتوانند فعالیت های خود را در آنجا انجام دهند.

سین: به طور دقیق بگویید در خانه جوان چه فعالیت هایی صورت می گیرد؟

جیم: سازمان های مردم نهادی که از مجموعه ی وزارت ورزش و جوانان مجوز میگیرند با موضوعات مختلفی مشغول به کارند که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، محیط زیست، ورزشی، علمی، کارآفرینی، فعالیت های بشر دوستانه، ازدواج، فضای مجازی، کسب وکار اجتماعی، امور بانوان وخانواده، اعتقادی مذهبی فعالیت های هنری و ادبی که سازمان ها و جوانان علاقه مند می توانند در خانه جوان فعالیت کنند.

سین: اعتماد کردن به جوانان و سپردن مسئولیت های بزرگ به آنها مسئله ایست که امروزه در جامعه ی ما کمتر رخ میدهد؛ نظر شما در این باره چیست؟

جیم: در چند سال گذشته شد به دلیل اینکه کارهای خوبی درآن زمان شکل نمی گرفت فضا بی اعتمادی به جوانان حاکم بود که میدان فعالیت را برای جوانان محدود تر می کرد، اما امروز شاهد این هستیم که این میدان و فضا برای جوانان باز شده و تقریبا همه مسولان بر این باورند که جوانان امروز باید میدان را بدست بگیرند و فعال باشند.

در واقع میتوان گفت که اکثر دستگاه های اجرایی چه در سطح استان اصفهان و چه در سطح کشور فعالیت های خود را به دست تیم هایی می سپارند که جوانان آن را مدیریت می کنند و امروزه حصار بین مسولان و جوانان شکسته شده و این یعنی یک جوان امروز میتواند به راحتی با تفکرو تدبری که دارد با مسولین ارتباط برقرار کند و نظرات خود را منتقل می کند، این جوان باوری و جوان پذیری در جامعه ی امروز ما دیده میشود.

سین: تجربه مدیریت در سن کم چگونه است؟

جیم: هم بسیار سخت و هم بسیار پیچیده است، در این سن مدیریت کردن یعنی زیر ذره بین بودن و از نظر من اولین اشتباه مساوی با آخرین اشتباه است.
بنابرین کسی که در این زمینه ورود پیدا کند باید تصمیمات جدی تری بگیرد.مسئله  دیگر اینکه مشورت بکند. یکی از نکاتی همیشه سرلوحه  کار خودم قرار دادم این بود که تا به حال کاری را بدون مشورت انجام نداده ام.

این مدیر جوان ابتکاراتی را هم در حوزه های کاری خودش داشته که شاخص ترین آن همایش نقش جوانان در توسعه پایدار شهری است

سین: آقای تقیان از این همایش برایمان بگویید؟ایده ی اصلی کار از کجا آمد؟

جیم: همیشه این دغدغه در ذهنم وجود داشت که چه کاری برای جوانان میتوان کرد که پایدار و ماندگار باشد. بعد از طرح موضوعات مختلف، من و دوستانم به مسئله ی توسعه ی پایدار شهری رسیدیم.

 سین: مسئله توسعه پایدار شهری را به صورت عامیانه توضیح دهید؟

جیم: منظور ما از مسئله توسعه پایدار شهری یعنی یک شهر از لحاظ اقتصادی،فرهنگی،زیست محیطی و بنیادی به حدی برسد که در سطح جهانی به یک شهر توسعه یافته تبدیل شود و جزو شبکه شهر های توسعه یافته محسوب شود.

  همایش ملی توسعه شهری به میزبانی شهر اصفهان در تاریخ 23 شهریور سال جاری برگزار می شود که علاقه مندان می توانند مقالات علمی خود را به این همایش ارسال کنند.برترین این مقالات پس از داوری در اصفهان مورد تجلیل قرار می گیرد و سپس در یک کتاب به چاپ می رسد.این همایش دو روزه با حضور جوانان کشور و مسئولین برای اولین بار در استان اصفهان برگزار می شود.

سین: از فعالیت های انجمن سفیران اعتلای اندیشه برایمان بگویید.سمت شما در این انجمن چیست؟

جیم: ما در استان اصفهان یک میلیون و ششصد و سیزده هزار نفر جوان داریم. وزارت ورزش و جوانان طبق برنامه ششم توسعه کشور اعلام کرده است که به ازای هر 5000 جوان باید حدود ده سازمان مردم نهاد شکل بگیرد.

ما در حال حاضر 85 سازمان مردم نهاد داریم در حالی که که استان اصفهان باید حدود 400 سمن داشته باشد.یکی از این سازمان ها انجمن سفیران اعتلای اندیشه است که از سال 92 با مجوز از وزارت ورزش و جوانان فعالیت خود را در موضوعات فرهنگی شروع کرد.برگزاری همایشی تحت عنوان جهاد فرهنگی با توان علمی از فعالیت های این انجمن است .همایشی دانش آموزی که درآن 129 نفر از دانش آموزان نخبه ی استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

سین: سهم پدر مادرتان در این موفقیت ها چه قدر بوده؟

جیم: پدر و مادر من از زمانی که فعالیت هایم را شروع کردم، در هر زمینه ای با آنها مشورت کردم و همیشه هم با تشویق آنها مواجه شدم.همیشه مورد حمایتشان قرار گرفتم و یکی از دلایل اصلی موفقیت من همین حمایت های خوب والدینم است.

سین:و حرف آخر؟

جیم: جوانان و نوجوانان ما باید این را بدانند که هیچ گاه نباید نا امید شوند و اگر جایی به آنها اهمیت داده نشد پشیمان نشوند و به کارشان ادامه دهند
و در آخر امیدوارم در آینده به جایگاهی برسم که خدمتگزار مردم و شهرم باشم.

گزارش  از ندا سلیمی

انتهای پیام/س

جوانی که خیلی زود پله های موفقیت را طی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
بله من هم اگه بابا کله گنده بود الان رییس بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
مگه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
چه باحال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
خب معلومه پارتی داشته باشی در سن 15 سالگی هم میشه رئیس اداره شد.
اما اگه پارتی نداشته باشی تا دم مرگت هم یک کارمند ساده هم نمیشی، اصلا بیکار میمیری !!!