رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری اتاق اصفهان:

جذب سرمایه‌گذاری خارجی با تغییر در روش‌ها و تصمیم‌گیری‌ها افزایش می یابد

رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه ‌گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: جذب سرمایه‌ گذاری خارجی با تغییر در روش ‌ها و تصمیم‌ گیری ‌ها افزایش می یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قاسم علی جباری ' افزود: مهمترین پیش ‌نیاز جذب سرمایه‌ گذاری خارجی برای استان اصفهان تغییر در روش‌ ها و تصمیم‌ گیری‌ های رایج است زیرا با روش های قبلی موفقیتی در این زمینه حاصل نمی شود.

وی که در نشست هم ‌اندیشی شرکت در نهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری کیش در اصفهان سخن می گفت، ادامه داد: فرش قرمز را نه با کلام بلکه با عمل باید برای سرمایه ‌گذار خارجی پهن و زمینه حضورش را بصورت واقعی فراهم کرد.

وی عضویت نداشتن در سازمان تجارت جهانی، نبود ارتباط با شرکای تجاری در اتحادیه اروپا، همکاری نکردن بانک ‌های معتبر بین ‌المللی و نداشتن سیستم حمل‌ و نقل تکمیلی را از جمله چالش‌های پیش روی جذب سرمایه‌ گذاری خارجی در صفهان برشمرد.

رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه ‌گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: توجه به زیرساخت‌های حمل‌ ونقل، تسهیل مبادلات بانکی بین ‌المللی و افزایش تعاملات تجاری می‌ توان زمینه جذب سرمایه‌ گذاران خارجی به استان اصفهان را فراهم سازد.

جباری به حضور استان اصفهان در نمایشگاه هشتم معرفی فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری کیش اشاره کرد و گفت: بخش دولتی و خصوصی استان در این نمایشگاه با همکاری و همفکری توانستند رتبه برترین غرفه را به خود اختصاص دهند.

محمدجواد بگی رئیس شرکت شهرک‌ های صنعتی استان اصفهان نیز در این نشست از آمادگی این شرکت برای معرفی فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری شهرک‌های صنعتی استان در نمایشگاه یاد شده خبر داد و یادآور شد: بیش از 70 شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی در استان وجود دارد که می‌تواند فرصت هایی را برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد کند.

نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری 8 تا 11 آبان در جزیره کیش برگزار می‌شود و سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی می ‌توانند طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را برای جذب سرمایه‌ گذار به این نمایشگاه ارائه کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار