معاون آب و آبفای وزیر نیرو خبرداد:

طرح تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی اولویت دولت دوازدهم است

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی از اولویت های این وزارتخانه در دولت دوازدهم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای اصفهان  به نقل از ' رحیم میدانی' اضافه کرد: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در دولت یازدهم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

وی افزود: برای پیشبرد این طرح ابتدا باید در ارتباط با ضرورت و اهمیت آن به باور رسیده باشیم، سپس آن را به عموم منتقل کنیم و در نهایت نتایج مورد انتظار را به دست آوریم.

وی که در چهارمین کارگروه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی اصفهان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: ماموریت شرکت آب منطقه ای اصفهان از نظر انجام تکالیف و خدمات در مقایسه با دیگر شرکت های آب منطقه ای پیچیده است.

معاون وزیر نیرو اظهارکرد: شرایط رودخانه زاینده رود و دیگر آبهای سطحی، آبهای زیرزمینی، وسعت استان، کثرت خطوط و کانال های انتقال و ارتباط هیدرولوژیکی آب سطحی و زیرزمینی اکثر دشتهای مرزی استان با استانهای همجوار از دلایل این پیچیدگی است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای اصفهان نیز در این جلسه با تأکید بر ادامه روند مسدود کردن چاه های غیرمجاز، تصریح کرد: پلمپ چاه های غیر مجاز با عمق بیشتر و دبی بالاتر در اولویت است.

' مسعود میرمحمدصادقی ' تعداد چاه های پر و مسدود شده توسط شرکت آب منطقه ای اصفهان را 235 حلقه با پنج میلیون متر مکعب صرفه جویی اعلام کرد و افزود: در این خصوص امور آب شهرضا و دهاقان در بین شهرستان های استان بهترین عملکرد را داشتند.

همچنین در این جلسه مطرح شد که دشت های اردستان، بادخالد آباد، میمه، مورچه خورت، دامنه، گلپایگان، سمیرم و مهیار شمالی در مناطق مختلف استان اصفهان از لحاظ آبی پرتنش هستند و در الویت اقدام ها برای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع زیرزمینی قرار گرفته اند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار