رئیس خانه صنعت و معدن تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولیدکنندگان، گرفتار تسهیلات با بهره بالا/ آمارچک‌های برگشتی نشانه رکود است

مرتضوی گفت: تولیدکنندگان به دلیل نیاز به نقدینگی برای ادامه حیات خود در صنعت، مجبور به اخذ وام‌ با بهره‌های ۲۰ تا ۳۰ درصدی شده‌اند.

تولیدکنندگان، گرفتار تسهیلات 20 درصدی/ آمارچک های برگشتی نشانه رکود استمحمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران نیز در گفتگو  با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشکلاتی که تسهیلات با بهره های غیرمنطقی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده، گفت: ایجاد یک میلیون شغل در سال که در دستور کار دولت قرار گرفته به راحتی ممکن نیست و برای آن باید به بخش تولید بیشتر توجه شود اما  صرف شعار دادن، نمی توان به افزایش تولید و اشتغال امیدوار بود.

وی افزود: این امر مشارکت و همکاری تمام دستگاه های اجرایی و قانونگذاری را می طلبد و همه مسئولان چه در مجلس، چه در قوه مجریه و قضائیه باید برای رفع مشکلات تولید اهتمام ورزند.

مرتضوی تصریح کرد: هنوز هم تعدادی از همکاران، ما را به علت بدهی بانکی  از کارخانه راهی زندان می‌کنند ، چراکه تولیدکنندگان گرفتار بهره های  20 تا 30 درصدی شده‌اند. یک واحد تولیدی از کجا می‌تواند این مطالبات را پرداخت کند اما به دلیل نیاز به نقدینگی برای ادامه حیات خود در صنعت، مجبور به اخذ این وام ها  شده است.

وی با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب اقتصادی اظهار داشت: همه استحضار دارند که جامعه در رکود است و بسیاری از پروژه های عمرانی بدلیل نداشتن بودجه مورد نیاز متوقف شده اند، در چنین شرایطی تولیدکننده موظف است زیر بار فشار بدهی های سنگین بانکی باشد، در حالیکه مطالبات خودشان در جای دیگر وصول نمی شود.

مرتضوی ادامه داد: در واقع تولیدکننده با حجم قابل توجهی چک برگشتی مواجه بوده و  از طرفی موظف به پرداخت بدهی های بانکی است که در نهایت یا ورشکسته می شود و یا راهی زندان خواهد شد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران با بیان اینکه تعداد زیادی از تولیدکنندگان با مشکلات قضایی مواجه شده اند، گفت: بسیاری از همکاران ما با مراجعه به ستادهای رفع موانع تولید از دیون زیادی که به بانک‌ها باید پرداخت کنند گلایه داشته و خواستار رفع آنها هستند.

وی در پایان بیان کرد: ما خواستار بخشودگی بدون قید وشرط جرائم و بهره های مرکب هستیم، چراکه هم از نظر فقه اسلامی حرام بوده و هم  نَفَس اقتصاد را بریده است و برای جان گرفتن تولید باید این امر محقق شود. 

انتهای پیام/

ورشكستگی با تسهيلات حمايتی دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن ايزد پناه
۱۵:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
با نظر اين دوستمون موافقم لزوار بايد براى صدور چك تعطيل بشه ديگه كشش اين همه چك بلا محل رو نه دادسراها دارند، نه زندانها فقط وفقط نقدى بايد بشه تا نقدينگى هم خود به خود به بازار تزريق خواهد شد
تازه ربا خوارى هم وشر خرى هم تعطيل ميشه:))
Iran (Islamic Republic of)
محمد زمانى
۱۲:۵۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
معلوم هست بعد هى آمار از خوبى ورشد بازار ميدهند!!! بخاطر گرفتن ماليات از مردم!!!! چكها أصلاً درست نميشه مگر اينكه يه دوره ٤-٣ ساله اين قانون بكلى عِوَض بشه مردم مجبور بشن فقط نقدى كار كنن هم گردش پول بهتر ميشه هم اينكه نقدينگى بهتر ميشه در جامعه
آخرین اخبار