رئیس سازمان ملی استاندارد :

امکانات سازمان ملی استاندارد به‌دلیل کاهش منابع مالی توان ارتقا ندارد

پیروز بخت گفت:در سازمان ملی استاندارد به‌دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم امکانات موجود از نظر منابع مالی و انسانی را ارتقا بدهیم.

امکانات مرز رسمی باشماق مریوان امکان تجهیز و ارتقا ندارد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان مریوان گفت: متأسفانه در سازمان ملی استاندارد در طول این چهار ساله اخیر به‌دلیل کاهش منابع مالی و کمبود اعتبارات نتوانستیم امکانات موجود از نظر منابع مالی، انسانی و تجهیزات آزمایشگاهی را ارتقا بدهیم.

وی با اشاره به بازرسی‌های کالا در مرز رسمی باشماق مریوان گفت: بازرسی کالا در این مرز و  نقطه صفر مرزی در بدترین شرایط ممکن صورت می‌گیرد.

پیروزبخت افزود: باید بازرسی‌ها در مرز رسمی باشماق با تعامل دستگاه‌های بازرسی، مسئولان مربوطه و هماهنگی دو کشور ایران و عراق،در داخل خاک ایران صورت بگیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: برخی از کالاهایی که از مرز باشماق صادر می‌شود نیاز است که با کمترین بازرسی از مبداء به مقصد ارسال شود اما متأسفانه از سوی اقلیم عراق بارها مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

پیروزبخت افزود: امکانات موجود در مرز رسمی باشماق مریوان به‌دلیل «نداشتن توجیه اقتصادی و کمبود اعتبارات» امکان تجهیز و ارتقا ندارد.

وی اظهار کرد: آمریکا از طریق شرکت‌های دبی در صد متری مرز رسمی ایران در افغانستان، آزمایشگاه مجهزی را در راستای کاهش صادرات مواد نفتی کشور احداث کرده که متأسفانه همین آزمایشگاه را نیز در مرز رسمی باشماق در خاک عراق مشاهده کردم.

 امکان ارتقای نمایندگی استاندارد در مریوان به اداره در هاله ای از ابهام است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تفاهم‌نامه اصلی برای واردات و صادرات کالا با اقلیم کردستان عراق صورت گرفته و اگر مسئولان استانی بتوانند در این راستا تفاهم نامه‌ای را نیز از سوی استان‌های همجوار با عراق ایجاد کنند فعالیت‌های موجود بهتر و بیش از گذشته صورت می‌گیرد.

وی گفت: باید هماهنگی‌های موجود در بین دستگاه‌های استانی بیشتر شود چراکه متأسفانه هماهنگی بین ادارات بسیار کم است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: اقلیم کردستان عراق برای کالاهای صادراتی ایران استانداردهای خاصی ارائه داده که بسیار سطح پائین‌تری از استاندارد ایران دارد و استانداردهای آنان در این کشور هیچ استفاده‌ای ندارد.

پیروزبخت با اشاره به اینکه اداره استاندارد در شهرستان‌های مریوان و سروآباد وجود ندارد و به‌صورت معاونت اداره می‌شود، افزود: امکان ارتقای این نمایندگی به اداره در «هاله‌ای از ابهام و بسیار کم» است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.