ورزش کردستان در منطقه جایگاه اول را دارد

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: با تلاش‌های زیادی که انجام شده  ورزش کردستان اکنون در منطقه، جایگاه اول و دوم را دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان سه‌شنبه شب در یک نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار که در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: ارزش و جایگاه خبرنگار بسیار والا است و رویدادهای ورزشی را بدون هیچ چشم‌داشتی پوشش می‌دهند.

به گفته جولایی، ورزش و جوانان یکی از ادارات مظلوم است که در دولت تدبیر و امید وضعیت آن بهتر شد و اکنون ورزش کردستان در جایگاه بهتری قرار دارد.

جولائی افزود: این دولت سعی کرد ورزش را از حاشیه دور کند به نحوی که در دولت‌های دیگر عمر مدیران کل‌ کوتاه بود و مدام عوض می‌شدند، اکنون بعد از چند سال به یک مدیرکل‌ها فرصت داده شد تا خود را نشان دهند.

 مدیرکل ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: در اوایل که در این جایگاه منتصب شدم، ورزش کردستان در منطقه رتبه سیزدهم را در بین ۱۳ استان داشت اما با تلاش‌های زیادی که انجام شد اکنون در منطقه، جایگاه اول و دوم را داریم.

 وی گفت: ما هر هفته میزبانی مسابقات را داشته‌ایم و در شهریور ماه نیز میزبان چهار رویداد ورزشی از جمله مسابقات دوچرخه‌سواری دور دریاچه زریوار، بازی‌های بومی و محلی مریوان، مسابقات وزنه‌برداری و تنیس روی میز در شهرستان بانه خواهیم بود.

 به گفته جولائی، طی سال گذشته بالغ بر ۷۰۰ ورزشکار کردستانی با کسب مقام‌های مختلف بر روی سکو رفته‌اند و در سال‌ جاری نیز تاکنون ۳۰ عنوان جهانی را کسب کرده‌ایم.

 جولایی با اشاره به اعتباراتی که در بخش ورزش هزینه می‌شود، بیان کرد: اعتبارات محل ارزش‌افزوده در پنج بخش از جمله توسعه ورزش بانوان، ورزش‌های روستایی و عشایری، توسعه ورزش همگانی، جانبازان و معلولین و ورزش زورخانه‌ایی اعتبارات هزینه می‌شود.

 وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در برخی جاها کمبودهایی وجود دارد و اکنون از لحاظ سالن برگزاری مسابقات و خوابگاه برای اسکان ورزشکاران مشکلاتی داریم که امیدواریم پیش از آغاز فصل سرما سالن ۶ هزار نفری افتتاح شود.

 مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به بخش جوانان این اداره کل،  افزود: طبق آمارهای وزارت ورزش و جوانان، فعالیت امور جوانان، نسبت به سال 92، رشد 400 درصدی داشته است.

جولایی به فعالیت تنها یک سمن در ابتدای کار دولت تدبیر و امید در کردستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 22 سمن در استان فعالیت دارند و با ارائه مجوزها تا پایان سال‌جاری این میزان به 60 سمن افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/  م ح

فعالیت امور جوانان شاهد رشد 400 درصدی بوده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.