پوابراهیمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امورخارجه:

سفرای ما رویکرد اقتصادی ندارند

نماینده مردم کرمان گفت: رویکرد تمام سفرای ما امنیتی یا سیاسی است و تنها چیزی که بلد نیستند اقتصاد است. 

سفرای ما رویکرد اقتصادی ندارندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی یکی از مباحثی است که بنده پیش از حضور ظریف و در دوره قبل پیشگیری‌ کردم و خوشحالم امروز ادبیات تغییرات در حوزه وزارت امور خارجه انجام شده و در دستور کار قرار گرفته است اما بین بنده و ظریف اختلاف نظر جدی درباره نحوه اجرای دیپلماسی اقتصادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در مجلس قبلی به وزیر امور خارجه  فرصت سه ماهه دادیم تا دیپلماسی اقتصادی را در خارج از کشور و بر اساس یک تغییر ساختاری ترتیب اثر دهد، گفت: در آن برهه آقای ظریف گفت که خلاء دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه وجود دارد اما ساختار اجازه تغییرات را به ما نمی‌دهد، که ما را در جواب گفتیم این پیشنهادات را در قوانین و مقررات لحاظ می‌کنیم.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: وزیر پیشنهادی امور خارجه، دیپلماسی اقتصادی را به طور کامل در برنامه پیشنهادی خود تدوین کرده است اما ما باید اساسنامه وزارت امور خارجه را به مفهوم نهادینه شدن این نهاد ادبیاتی کنیم چرا که ممکن است بعد از ظریف وزیر دیگری انتخاب شود که به این مبانی اعتقاد نداشته باشد و در نتیجه امکان استمرار وجود نداشته باشد.

پور ابراهیمی متذکر شد: در همین رابطه مجددا چند روز پیش با ظریف صحبت کردم که گفت نیاز به تغیر اساسنامه نیست در حالی که اساسی ترین موضوع تغییر ساختار است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت وزیران فرمودند که وقتی فعالان اقتصادی ما در خارج از کشور حضور پیدا می‌کنند تنها کسی که اطلاع ندارد سفیر ما است و باید این مسئله ساماندهی شود.

نماینده مردم کرمان با تأکید بر اینکه امروز جنگ ما اقتصادی است، اظهار داشت: برنامه‌های ظریف کاملا خوب و جامع است اما اگر ساختار به مفهوم اساسنامه و تغییرات پایه عملیاتی نشود نمی‌توانیم تضمین آینده آنچه  در گذشته بر حوزه دیپلماسی خارجی ما رفته جبران کنیم و امیدواریم این تغییر ساختار با همکاری مجلس و دولت عملیاتی شود.

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: متأسفانه رویکرد تمام سفرای ما در خارج از کشور امنیتی یا سیاسی است و تنها چیزی که بلد نیستند اقتصاد است که با تغییر اساسنامه این موضوع تا حدود حل می‌شود.

انتهای پیام /

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی امورخارجه

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار