دفتر والی بلخ هر گونه دخالت در دستگیری آصف مهمند را رد کرد

همزمان با جنجال‌ها بر سر بازداشت محمد آصف مهمند، عضو شورای ولایت بلخ، مقام‌های محلی این ولایت می‌گویند که آقای مهمند، با دستور سارنوالی امنیت ملی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

دفتر والی بلخ هر گونه دخالت در دستگیری آصف مهمند را رد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، منیراحمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ می‌افزاید که محمد آصف مهمند هم اکنون در اداره امنیت ملی این ولایت است و بازجویی‌ها از او جریان دارد.
به گفته وی آقای مهمند به دست داشتن در فساد اداری در شماری از قراردادها، تزویر حکم معاون نخست ریاست جمهوری و جعل اسناد متهم است.
فرهاد گفت گفته است:"ما از دو تا سه ماه گذشته حکم بازداشت آقای مهمند را که به عنوانی قوماندانی امنیه بلخ صادر شده است از طریق سارنوالی امنیت ملی و سارنوالی جرایم سنگین مبنی بر جعل تزویر اسناد مخصوصا امضاء معاون اداره امور و قراردادها را به شکل جعل به دست آورده به دسترس داریم."
اما خانواده آقای مهمند می‌گوید که حکم بازداشت او صادر نشده است و مردان مسلح وابسته به عطامحمد نور والی بلخ او را بازداشت کرده اند.
آنها از حکومت می خواهند که این موضوع را به گونه جدی بررسی کنند و عدالت را عملی سازند.
مصطفی مهمند، برادر محمدآصف مهمند می‌گوید:"چه قسم عدالت در ولایت بلخ است برادر مرا با هشتصد نفر می گیرند چرا قوماندان امنیه را گفته نمی توانست. حکومت تا دو روز اگر صدای ما را نشنود ما شهدای خود را دفن نمی کنیم."
وی، می افزاید که دو نفر از نگهبانان محمدآصف مهمند کشته شده اند و سه تن دیگر شان زخم برداشتند.
در همین‌حال، معاون ارشد امنیتی وزارت امور داخله گفته است که هیئتی برای بررسی این رویداد تعیین شده است.
در جریان بازداشت اقای مهمند، ابراهیم خیراندیش، عضو دیگر شورای ولایتی بلخ نیز همراه آقای مهمند بوده است.
او می‌گوید نیمه‌های دیشب آقای مهمند از سوی افرادی به امر والی بلخ بازداشت شده است.
محمدابراهیم خیراندیش، در این باره بیان داشت: «تمام میدان را اینها /افراد والی بلخ/ گرفته بود بسیار نیرو آورده بودند هم از قطعه خاص بود هم از نظم عامه بود هم ملیشه عطامحمد نور بوده است."
خانواده اقای مهمند مدعی اند که او پس از بازداشت بیش از دوساعت در منزل اقای نور نگهداری شده و پس از لت و کوب به نیروهای امنیتی تحویل داده شده است.
فرمانده پلیس بلخ در گفتگو با رادیو آرمان گفته است که پلیس زیر فرمان او نقشی در بازداشت آقای مهمند نداشته است و آنان حکم بازداشت وی را به دست ندارند.
آقای نور در صفحه فیسبوک خود با انتشاری عکسی از صحنه بازداشت آقای مهمند، مشاور امنیت‌ملی و رئیس امنیت‌ملی را متهم به طرح توطئه کرده است اما سخنگوی مشاوریت شورای امنیت ملی در فیسبوک خود این اظهارات را بی بنیاد خوانده و گفته است که نظر نهایی شانرا پس از تکمیل تحقیقات همه جانبه ابراز می‌کند.

 

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار