کاهش موجودی پرونده ها در دادگستری رفسنجان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:دادگستری رفسنجان با 103درصد بیشترین نرخ رسیدگی به پرونده های قضائی را در سال 95به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در جلسه با قضات شهرستان رفسنجان که در محل دادگستری این حوزه قضائی برگزار شد افزود: طی چهار ماهه ی ابتدای سال جاری 12هزار و 678فقره پرونده وارد دادگستری رفسنجان شده است که در مقایسه با سال گذشته شاهد یک افزایش 17درصدی می باشیم.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در کشور به هر قاضی 2هزار و45پرونده ارجاع شده است گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان به هرقاضی در سال 2هزار و383پرونده ارجاع شده است که از متوسط کشوری بالاتر می باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: با تلاش های شبانه روزی قضات و کارکنان اداری از ابتدای سال جاری تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته موجودی شعب دادگستری رفسنجان 2درصد کاهش یافته است

وی افزود: متوسط زمان رسیدگی در دادسرای عمومی وانقلاب رفسنجان 38روز-دادگاه های رفسنجان 89روز و در مجموع متوسط زمان رسیدگی کل شعب حوزه قضائی رفسنجان در 4ماهه ی نخست سال جاری 54روز می باشد.

موحد بر اهمیت و ضرورت استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا تاکید کرد وافزود:در حاضر تنها 39درصد مراجعان به سیستم قضائی در رفسنجان در سامانه ثنا ثبت نام نموده اند که بایستی تدابیری اندیشیده شود تا کلیه ابلاغ ها به صورت الکترونیک صورت پذیرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:در سال گذشته 33هزار و459فقره پرونده وارد دادگستری شهرستان رفسنجان شد و شاهد کاهش 20درصدی موجودی پرونده ها در پایان سال 95بوده ایم.

در ادامه مهدی بخشی معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری استان کرمان در جمع قضات رفسنجان گفت:اجرای برنامه های عملیاتی برنامه چهارم توسعه قضائی از سال آینده شروع خواهد شد

 

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: با راه اندازی کارگروه تخصصی ویژه ازدواج وطلاق با محوریت دادگستری وهمکاری سایر نهاد ها شاهد افزایش7درصدی ازدواج و کاهش 17درصدی طلاق در شهرستان رفسنجان هستیم

حجت الاسلام  مهدی پور محمدی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:علیرغم رشد آمار طلاق در کشور در رفسنجان با راه اندازی کارگروه تخصصی ویژه ازدواج وطلاق از 2سال ونیم پیش موفقیت های خوبی حاصل شده است به نحوی که در پایان سال 94 شاهد کاهش 40درصدی طلاق در این شهرستان بوده ایم.

این مقام قضائی با اعلام اینکه رفسنجان بیشترین کاهش سرقت را در سال گذشته در استان به خود اختصاص داده است بیان کرد:شهرستان رفسنجان درپایان سال 95 با کاهش 20درصدی سرقت مواجه بوده است.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رفسنجان گفت:کلیه مراکز عرضه قلیان در شهرستان رفسنجان جمع آوری شده است.

حسین رئیسی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت:با راه اندازی گشت ویژه جمع آوری متکدیان در حال حاضر هیچ متکدی در رفسنجان وجود ندارد.

انتهای پیام/ی

کاهش طلاق در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار