مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری:

تقدیر نقش زنان در دفاع از اهداف انقلاب اسلامی و امنیت مرزی

نقش زنان در دفاع از اهداف انقلاب اسلامی و امنیت مرزی و منطقه ای بسزا و قابل تقدیر است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در جلسه شورای راهبردی زنان در دفاع مقدس، نقش زنان استان را در دفاع از اهداف انقلاب اسلامی و امنیت مرزی و منطقه ای بسزا و قابل تقدیر دانست.

تاجفر با اشاره به موقعیت مرزی استان افزود: آذربایجان غربی استانی مرزی و مدخل ورود هجمه های مختلف از جمله هجمه های فرهنگی است لذا استفاده از ظرفیت تمامی دستگاهها و برنامه های مناسبتی در طولانی مدت در جهت طراحی و تبیین اهداف همواره باید سرلوحه امور قرار گیرد.

وی اظهار داشت : برای انتقال ارزش های اسلامی و انقلابی در سطح جوانان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، حفظ بنیان و اساس نظام اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

تاجفر همچنین ضمن تأکید در خصوص محرومیت استان و قرار گرفتن در ردیف اعتباری 28 و 29 کشوری و عدم وجود اعتبارات خاص به حوزه زنان تصریح کرد: تلاش های استاندار محترم به عنوان فردی آگاه و مطلع در این زمینه و دغدغه مندی ایشان نسبت به حوزه ایثار و شهادت بسیار ستودنی و قابل تقدیر است لذا با توجه به امکانات محدود استان و علاقه مندی مردمان این خطه در جهت ترویج فرهنگ ایثارگری، مرکز در توزیع اعتبارات و بودجه های فرهنگی باید به استان آذربایجان غربی نگاه ویژه ای داشته باشد چرا که مردم آذربایجان غربی جهت حفظ امنیت کشور و ایران زمین همیشه در صحنه آماده اند.

رئیس نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس کشور نیز در این جلسه به بیان اهداف و رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پرداخت و هدف از تشکیل سازمان نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس را ثبت خاطرات زنان ایثارگر، نشر فرهنگ دفاع مقدس و ارائه الگوی سوم زن ایرانی اسلامی و همچنین ارتقاء جایگاه زنان ایثارگر در سطح جامعه عنوان کرد.

مجتهدزاده، حفظ وحدت و همگرایی به دور از تفکرات خاص جناحی و سیاسی را در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت ها دانست و افزود: موضوع ایثار و شهادت با تمام گرایش ها و تفکرات خاص ارتباط معناداری دارد ودر مقابل دشمن همه باید با حفظ وحدت و انسجام به مقابله برخیزند لذا در جهت مقابله با هجمه ها تقویت ذخایر معنوی کارساز خواهد بود.

رییس سازمان نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، شناسایی خانواده های شهداء اعم از مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا، همسران جانبازان، تشکیل و ثبت NGO و گروههای مرتبط و همچنین شناسایی اساتید متخصص و متبحر در این زمینه و اعزام آنان به دانشگاهها و مدارس را از برنامه های سازمان در سطح کشوری قلمداد نمود.

وی پیام مقام معظم رهبری به کنگره 7000 زن شهیده را منشور عمل سازمان قلمداد نمود و تصریح کرد: پیام مقام معظم رهبری حاوی معرفی الگوی سوم از زن ایرانی- اسلامی است که نقش ویژه، شاخص و ممتازی برای زنان قائل است. زنی که هم سنگر خانواده را با تمام قوت حفظ می کند و هم در سنگر اجتماع فعالانه عمل می کند. در 8 سال جنگ تحمیلی زنان هم در جهت صیانت از حریم خانواده و هم در جهت پوشش خلأ ناشی از عدم حضور مردان موفق عمل کردند. لذا رسالت کنونی ما معرفی، ثبت و ضبط خاطرات و زندگینامه زنان شهیده و ایثارگر و فعال در عرصه ایثار و شهادت و تبیین نقش موثر آنان است تا ماندگاری ایشان در حافظه تاریخ تثبیت و تضمین شود.

انتهای پیام/ب

نقش زنان در دفاع از اهداف انقلاب اسلامی و امنیت مرزی و منطقه ای بسزا و قابل تقدیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.