کرباسیان با تشکیل تیم اقتصادی هماهنگ ضعف‌ها را برطرف کند

یک عضو فراکسیون امید گفت انتظار می‌رود آقای کرباسیان با استفاده از کارشناسان و تشکیل تیمی هماهنگ در جهت بهبود شاخص‌های اقتصادی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   هادی هادی بهادری در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد به عنوان مخالفت گفت: مخالفت بنده در جهت حمایت از دولت است. در حال حاضر آمارها نشان دهنده نامطلوب بودن وضعیت اقتصاد کشور است. انتظار می‌رود که اقتصاد از زیر چرخ‌های سیاست خارج شود و با اجرای سیاست‌های اقتصادی مستحکم شاهد بهبود شاخص ‌های اقتصادی در آینده باشیم.

وی با بیان اینکه برای اقتصاد به تئوری و مدل نیاز است، گفت: در کشورهای مختلف دنیا و اقتصادهای نوظهور مانند ترکیه، چین، برزیل و هند شاهد استفاده از تئوری و مدل‌های مشخص هستیم که امیدوارم در کشور ما نیز چنین مدل‌هایی وجود داشته باشد تا خدایی ناکرده وضعیت اقتصادی همچون برنامه چشم انداز ۲۰ ساله نشود که در برهه‌ای رشد اقتصاد به ۶.۸ – درصد نرسد.

این عضو کمیسیون عمران گفت: انتظار می‌رود آقای کرباسیان با تشکیل تیم مشاوره قوی بسترهای لازم را برای جبران ضعف تئوریک در حوزه اقتصادی فراهم کند؛ چون وزیر اقتصاد مرکز ثقل هماهنگی تیم اقتصادی است و ما در نهایت همه سوالات و تذکرات را به او می‌دهیم.

بهادری توجه به سرمایه گذاری و شفافیت در اقتصاد را به عنوان انتظار از وزیر اقتصاد آینده دانست و افزود: باید شرایط به گونه‌ای باشد تا وزیر اقتصاد به عنوان وزیر بین المللی مطرح شود. همچنین ارتباط تنگاتنگی بین وزیر اقتصاد با وزیر خارجه در جهت تحقق دیپلماسی اقتصادی ایجاد شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای سیاست‌هایی برای کاهش رکود گفت: انتظار می‌رود سیاست کاهش نرخ سود بانکی و در کنار آن توجه واقعی به تولید در کشور پیاده شود.

نماینده ارومیه با تاکید بر لزوم جمع شدن موسسات مالی غیر مجاز و هدایت سرمایه‌های بانکی به سمت تولید، گفت: باید عدالت اقتصادی در کشور برقرار شود تا شاهد نابرابری اقتصادی نباشیم. اتفاقی که اکنون در کشور دیده می‌شود به طوری که درآمد سرانه استان‌های مختلف با هم متفاوت است و همچنین تناسبی بین اخذ مالیات با درآمد سرانه در استان‌ها وجود ندارد.

بهادری نظارت بیشتر بر مناطق آزاد را بسیار مهم خواند و خاطر نشان کرد: درباره اقتصاد مقاومتی باید شیوه‌نامه‌ها و پروتکل هایی تدوین شود تا از برخی اعمال سلیقه‌ها جلوگیری شود.

وی رفع مشکلات مالیاتی و یکسان سازی نرخ ارز برای بخش خصوصی را به عنوان اولویت‌های دیگر وزیر اقتصاد دانست و گفت: آقای کرباسیان یکی از مدیران با سابقه و خوش‌نام است، اما در برنامه‌اش اهداف کمی نیامده است. انتظار می‌رود ایشان بعد از کسب رای اعتماد ضمن برطرف کردن ضعف‌ها با تشکیل تیمی هماهنگ در جهت بهبود شاخص‌های اقتصادی در چهار سال آینده حرکت کند.

انتهای پیام/ب

کرباسیان با تشکیل تیم اقتصادی هماهنگ ضعف‌ها را برطرف کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.