مدیرکل زنان و خانواده استانداری:

برگزاری دومین نمایشگاه و جشنواره منطقه ای کودک و اسباب بازی در ارومیه

دومین نمایشگاه و جشنواره منطقه ای کودک و اسباب بازی در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  تاجفر در دومین جلسه کارگروه حقوق کودک استان که دراستانداری برگزار شد با اشاره به برگزاری نمایشگاه و جشنواره کودک و اسباب بازی که برای دومین بار در منطقه شمالغرب کشور برگزار می شود، گفت: این جشنواره از تاریخ 30 مرداد تا 5 شهریور از ساعت 17 لغایت 23 در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار خواهد شد.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری، از دستگاههای عضو کارگروه خواست تا همکاریهای لازم را با موسسه برگزار کننده جشنواره داشته باشند.

وی، در روز اول و پیش از افتتاح نمایشگاه مراسم شادپیمایی در مسیر منتهی به نمایشگاه از میدان خیرین با کودکان و والدین و عروسکها برگزار خواهد شد

 تاجفردر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروتکل اختیاری کنوانسیون بین المللی حقوق کودک مصوب مرداد 86 مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری و برنامه ریزی بیش از پیش دستگاهها در این خصوص شد و گفت: دستگاهها مطمئنا اقداماتی بصورت جسته و گریخته در این زمینه داشته اند که ضمن جمع بندی و ارسال گزارش اقدامات گذشته خود در این حوزه ، در راستای آگاهسازی و آموزش خانواده ها بیش از پیش تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه و سند ملی عمل جامع حقوق کودک و نوجوان از دستگاههای عضو خواست تا در کمیته های چهارگانه ضمن بررسی سند و استفاده از شاخص های سند ملی برنامه جامع عملی را بصورت استانی مدون و برای جمع بندی و ارائه در کارگروه استانی به دبیرخانه کارگروه حقوق کودک استان ارسال نمایند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ، طلاق، اعتیاد و کار اجباری را مهمترین عوامل نقض حقوق کودک در جامعه امروز دانست و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته طلاق و اعتیاد والدین، اجبار کودکان به کار مهمترین عوامل نقض حقوق کودک در جامعه است که ناگزیر به حفظ کودکان از این موارد هستیم.

وی افزود: همه بدرفتاری ها و ناراحتی های محیط خانواده و والدین به کودکان منتقل می شود و بر روح و روان آنها اثرگذار است که باید برای جلوگیری از این اثرگذاری، محیط خانواده ها را ایمن و سالم نگهداشت.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام به عنوان دین کامل و انسان ساز به احقاق حقوق کودکان به صورت کامل پرداخته است، اضافه کرد: می توان با استفاده از آموزه های دینی، زمینه احقاق حقوق همه اقشار به ویژه کودکان و نوجوانان را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت که با تربیت نسل های شایسته آینده کشور تضمین می شود و برای تامین نیروی انسانی آینده ایران اسلامی، باید کودکانی با امنیت روانی تربیت کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه به برنامه های فرهنگی به ویژه رعایت حقوق کودک در قالب برنامه ششم توسعه گفت: دولت و مدیریت حوزه خانواده در استان، برنامه های ویژه ای برای آگاهسازی والدین در خصوص حقوق کودکان در نظر گرفته که امیدواریم با همراهی نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد این برنامه ها عملیاتی شود.

انتهای پیام/ب

برگزاری دومین نمایشگاه و جشنواره منطقه ای کودک و اسباب بازی در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.