صدور ۴۳ میلیون دلار کالا از بازارچه های مرزی خراسان رضوی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: در چهار ماه نخست امسال در مجموع 43 میلیون دلار کالا و نیز فرآورده های نفتی از بازارچه های مرزی این استان صادر شده است.

صدور ۴۳ میلیون دلار کالای از بازارچه های مرزی خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی رسولیان افزود: حجم صادرات در این مدت در مجموع 100 هزار تن شامل 30 میلیون و 834 هزار و 576 دلار به وزن 73 هزار و 936 تن کالای غیرنفتی بوده است.

وی گفت: عمده این صادرات از مرز باجگیران شامل منسوجات و کفش و از مرز دوغارون مصالح ساختمانی از جمله سیمان، ابزار آلات، فرش و محصولات کشاورزی بود و علاوه بر صادرات غیرنفتی از بازارچه ها در این مدت 12 میلیون و 75 هزار و 459 دلار به وزن 25 هزار و 706 تن نیز صادرات نفتی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: عمده این صادرات نفتگاز است که در قالب طرح مرزنشینان و فروش در باک خودروهای افغانستانی با نرخ بین المللی فروخته شده است.

وی افزود: در این مدت صادرات بازارچه باجیگران به ترکمنستان 21 درصد رشد داشته و صادرات سوخت از دوغارون هم رشد قابل قبولی یافته است.

رسولیان گفت: همچنین در این مدت 185 هزار و 628 دلار واردات به خراسان رضوی ثبت شد که وزن آن در مجموع 31 تن است. عمده این واردات از مرز باجگیران شامل مواد اولیه و خام برای تولید است.

انتهای پیام// م.م

رشد 21درصدی صادرات از بازارچه مرزی باجیگران به ترکمنستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار