بیگدلی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت؛

پدیده زیرمیزی در زمان تصدی‌گری هاشمی بر وزارت بهداشت از بین رفت

نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: در دوران تصدی‌گری هاشمی بر وزارت بهداشت 32 پایگاه اورژانس هوایی تاسیس شد و هزینه‌های زیرمیزی از بین رفت.

پدیده زیرمیزی در زمان وزارت بهداشت از بین رفتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، اظهار داشت: متأسفانه در چهار سال پیش تمهیدات در بخش درمان اندیشیده نشده بود و مردم به بخش دولتی اعتماد نداشتند و هنگامی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اگر وضعیت مالی نامناسبی داشتند نه بیمار درمان می‌شد و نه جنازه متوفی به خانواده‌اش داده می‌شد، حدود 5 تا 6 میلیون نفر نیز فاقد بیمه درمانی بودند و بیش از 75 درصد از هزینه‌های درمانی بر عهده مردم بود.

وی در ادامه افزود: مردم در تهیه حدود 350 قلم دارو با مشکل مواجه بودند بنابراین مجبور بودند تمامی ملزومات و تجهیزات را از خارج از بیمارستان تأمین کنند و این امر با هزینه شخصی صورت می‌گرفت، در این میان کمبود منابع مالی علت اصلی چالش وزارت بهداشت و درمان نبود چرا که این مشکل در مدیریت برنامه و نیز چشم انداز روشن و شفافی برای حقوق سلامت مردم وجود نداشت.

بیگدلی در ادامه بیان داشت: با وجود این مشکلات هاشمی با اعتقاد به فرمایشات مقام معظم رهبری کارهای خود را پیش بردند و رفاه شخصی خود و خانواده‌شان را کنار گذاشتند و با روحیه جهادی وارد محیط پراضطراب این وزارتخانه شدند.

نماینده مردم خدابنده تصریح کرد: هاشمی مانند همه و بر طبق اصل 29، سلامت را حق اساسی و انسان سالم را محور توسعه پایدار می‌دانست و به دنبال مدیریتی فعال در پرجمعیت‌ترین و تخصصی‌ترین وزارتخانه بودند به همین دلیل وعده ایجاد بیمه فراگیر با عمق و کیفیت مناسب را دادند و همچنین در برنامه‌شان از تقویت شبکه‌های بهداشت یاد کردند.

وی در ادامه بیان داشت: بازسازی و نوسازی شبکه بهداشت و درمان کشور، رسیدگی به محرومان و روستاها و تقویت بیمارستان‌های کشور جزء برنامه‌های آقای قاضی‌زاده هاشمی است.

بیگدلی گفت: قاضی‌زاده هاشمی مقام نوزدهم چشم‌پزشکی دنیا را دارد، 350 مقاله بین المللی در این باره نوشته‌اند و 10 کتاب بین المللی نیز در این خصوص به چاپ رسانده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: با تلاش وی رتبه ایران در بین 210 کشور جهان به عدد 19 رسید همچنین مردم در تهیه حدود 350 قلم دارو مشکل داشتند اما پس از تصدی وزارت بهداشت توسط قاضی‌زاده هاشمی این مشکل برطرف شد و به 30 قلم رسید.

وی با بیان اینکه امروز تنها سه درصد از بیماران برای تأمین نیازهای خود به خارج از بیمارستان ارجاع داده می‌شوند، تصریح کرد: 128 کلینیک تخصصی و 32 پایگاه اورژانس هوایی نیز در مناطق مختلف احداث شد و 1500 تخت اورژانس افزایش یافت ضمن اینکه هزینه‌های زیر میزی نیز از بین رفت.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار