دستگیر دوشکارچی متخلف در کلات

رئیس حفاظت محیط زیست کلات از دستگیری دو شکارچی متخلف در طبیعت این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ موسی غلام زاده افزود: درپی دریافت گزارش‌های دوستداران محیط زیست مبنی بر حضور شکارچیان بومی و غیر بومی در اواخر هفته در زیستگاه‌های آزاد شهرستان کلات مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان وارد عمل شدند.

وی با اشاره به اینکه این منطق شامل ته شوری، قره تیکان و اشلیر می‌شود گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته مامورین یگان حفاظت محیط زیست کلات بعد از ۲۴ ساعت بیتوته شبانه در مناطق موفق به دستگیری دو شکارچی غیر مجاز شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست کلات بااشاره به اینکه خودرو شکارچیان متخلف هنگام برگشت از منطقه متوقف شد گفت: طبق حکم قضایی اخذ شده از دادستان کلات، از خودرو بازرسی به عمل آمد و تعدادی ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

غلام زاده درخصوص ادوات مکشوفه از خودرو متخلفان گفت:علاوه یک قبضه اسلحه گلوله زنی، یک قبضه اسلحه بادی ۵.۵ مجهز به دوربین، سایر ادوات شکار وصید از قبیل: یکدستگاه دوربین چشمی و ۵ عدد فشنگ گلوله زنی و لاشه یک تیهو تازه صید شده در پایش مسیر رفت و برگشت شکارچیان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه متخلفین به جرم شکار یک قطعه تیهو طبق مواد ۱۰ و ۱۱ قانون شکار و صید به مراجع قضایی معرفی شدند گفت:ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار یک قطعه تیهو دومیلیون ریال می‌باشد.

 
انتهای پیام//ف.ج
 

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در کلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.