پدیدار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مراحل اعطای کارت بازرگانی باید به بخش خصوصی واگذار شود

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: به منظور کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد بهتر است که مراحل اعطای کارت بازرگانی به بخش خصوصی واگذار شود.

مراحل اعطای کارت بازرگانی باید به بخش خصوصی واگذار شودرضا پدیدار عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا با واگذاری  روند اعطای کارت های بازرگانی به بخش خصوصی موافق هستید یا خیر گفت: با نگاه تطبیقی به فرآیندهای اجرایی کشورهای منطقه و آسیای میانه می توان دریافت، از آنجایی که پروسه زمانی این فرآیندها بسیار زمانبر و پرهزینه است لذا انتظار می رود تا این عوامل به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به ترکیب سبد مدیریت اقتصادی کشور افزود: در حال حاضر 84 درصد اقتصاد کشور به صورت دولتی اداره می شود درحالیکه سهم بخش خصوصی تنها 16 درصد است و این به معنای فاجعه ای برای کشور تلقی می شود و کارآیی اقتصادی در گرو کاهش تصدی گری های دولت است.

پدیدار با بیان اینکه کارت بازرگانی یک هویت است، عنوان کرد: از آنجایی که شناسایی فعالان اقتصادی برعهده اتاق بازرگانی بوده و مجریان پارلمان بخش خصوصی عموما افراد موجهی هستند پیشنهاد می شود تا تمام مراحل اعطای کارت بازرگانی به این بخش واگذار شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان بیان کرد:  تحقق این امر نه تنها به فعالیت های بخش خصوصی سرعت می بخشد بلکه از وظایف سنگین و فعالیت های زمانبر دولت می کاهد به همین منظور انتظار می رود تا دولت به منظور کاهش قیمت تمام شده کالاها و درنهایت افزایش بازدهی، بهره وری و انتفاع اقتصادی مردم شرایط را برای محقق شدن این مسئله فراهم کند.

انتهای پیام/

84 درصد اقتصاد کشور به صورت دولتی اداره می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار