ضیایی خبر داد

کسب مقام اول مسابقات رباتیک جهانی توسط جوانان داوطلب هلال احمر/ برای پاسخگویی به نیازهای جوانان هلال احمری همه کارهای خود را تعطیل می کنم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت:جوانان داوطلب هلال احمرموفق به کسب مقام اول مسابقات رباتیک جهانی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم تجلیل از تیم کاوش سازمان جوانان هلال احمر اظهار کرد: موفقیت اعضای تیم رباتیک دانش‌آموزی مورد حمایت جمعیت هلال‌احمر حاصل تلاش‌های طولانی و هدف‌دار است و دستیابی به چنین موفقیتی و در چنین سطحی؛ نیاز به سال‌ها ممارست و پیگیری دارد و قطعا اگر بسترهای مشابهی برای این منظور فراهم شود، می‌توان کارهای بزرگی را با کمک جوانان رقم زد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: نخبگان ما می‌خواهند تاثیرگذار باشند، بنابراین سیستم‌های مرتبط ما باید طوری برنامه ریزی کنند که از ظرفیت این جوانان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط دانش و فناوری در دنیا این‌گونه است که افراد هوشمند می‌توانند از میانبرها استفاده و از سال‌ها دانش و تجربه عبور کرده و در رأس موفقیت‌ها قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: جوانان ما ثابت کردند که می‌توان در دانشگاه یک شهر به اندازه‌ای خوب کار کرد که آن را جهانی و بین‌المللی کرد، بر این اساس با چنین ظرفیت اشتراک علم و فناوری، می‌توان به این نتیجه رسید که حتی در یک کانون علمی در شهری کوچک می‌توان به سطوح ملی و منطقه‌ای دست یافت و قله‌های موفقیت را فتح کرد.

وی افزود:اگر در جمعیت‌های کم برخوردار  بستر مناسب فراهم شود، می‌توانیم به صورت هدفدار از جوانان این مناطق بهره مند شویم.

ضیایی با اشاره به اهمیت کار با جوانان در هلال احمر خاطر نشان کرد: ما حاضریم تمام کار‌ها را تعطیل کنیم تا به این نقظه برسیم که جوانان ما چه چیزی می‌خواهند، به علاوه وظیفه ما فقط امدادرسانی نیست، بلکه ماموریت اصلی ما به کارگیری جوانان و داوطلبان است.

وی اضافه کرد: در دنیای پیچیده امروز یکی از ماموریت‌های اصلی هلال‌احمر استفاده از علم و فناوری روز است؛ چراکه با تکیه بر ابزار گذشته در عملیات‌ امدادی نمی‌توان به نتیجه مطلوبی رسید؛ در حالی که به مدد علم و فناوری روز امدادرسانی تسهیل شده و تلفات کاهش خواهد یافت.

ضیایی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم، گفت: ما باید در راستای ماموریتمان از ظرفیت‌های دانشگاهی و بانک‌های فناوری استفاده کنیم، چرا که بعضی از سازمان‌ها فناوری بی‌دانش تولید می‌کنند، در حالی که علم باید به فناوری‌ تبدیل شود که جان انسان‌ها را نجات دهد.

به گفته وی استعدادهای بسیار زیادی در نقاط مختلف کشور و حتی در مناطق کم‌برخوردار وجود دارند که اگر فرصت‌های لازم برای آنها فراهم شود؛ می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کرده و کشور را به موفقیت‌های بسیاری برسانند.

انتهای پیام/

حمایت از جوانان و داوطلبان وظیفه اصلی هلال احمر است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار