بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در رد اظهارات سرپرست سفارت عربستان سعودی

سفارت ایران در کابل اظهارات غیرحرفه ای، تفرقه افکنانه و توام با فرافکنی سرپرست سفارت عربستان سعودی در کابل را بی‌پایه و اساس دانست.

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در رد اظهارات سرپرست سفارت عربستان سعودیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اظهارات غیرحرفه ای، تفرقه افکنانه و توام با فرافکنی سرپرست سفارت عربستان سعودی در کابل را بی‌پایه و اساس دانسته و آن را کاملا رد می نماید.

در این بیانیه آمده است، ادعای حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروههای مسلح در داخل افغانستان از سوی رژیمی که دولت وقت طالبان را به رسمیت شناخته و هنوز هم ارتباطات گسترده ای با گروههای مختلف تروریستی در این کشور و کل منطقه دارد عجیب به نظر می رسد. این در حالی است که دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف قربانی خشونت های تروریستی شده و روز 17 مرداد/اسد، نوزدهمین سالگرد شهادت آنها بود.

در بیانیه گفته شده همگان به روشنی می دانند که عقاید افراطی و مروج تروریسم در منطقه از کدام نحله و آبشخور فکری سرچشمه می گیرد و اتخاذ سیاست های غلط حامیان این تفکر، منطقه را با چه مشکلات و مصائب دامنه داری در حوزه افراط گرایی و تروریسم مواجه کرده است.

در این اعلامیه آمده جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر سیاست اصولی خود مبنی بر حمایت از صلح و ثبات در افغانستان، همچنان اعتقاد راسخ دارد که افغانستان بایستی محیط و بستر همکاری و تعاملات سازنده کشورها بوده و به همه کشورها توصیه می نماید از انتقال مشکلات و ناکامی های خود به محیط داخلی افغانستان جدا اجتناب کنند.

  انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.