سفر مقامات ژاپنی به واشنگتن برای مذاکره درباره چگونگی مقابله با تهدید‌های کره‌شمالی

وزیر امور خارجه ژاپن و وزیر دفاع این کشور امروز برای دیدار با همتایان آمریکایی خود و گفتگو در خصوص تهدید کره شمالی به واشنگتن سفر می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، «تارو کونو»، وزیر امور خارجه جدید ژاپن و «ایتسونوری اونودِرا»، وزیر دفاع این کشور امروز (چهارشنبه) به واشنگتن می‌روند تا با «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا و «جیمز متیس»، وزیر دفاع این کشور در نشست ۲+۲ ملاقات کنند.

وزرای آمریکا و ژاپن قرار است در این نشست در خصوص راه‌های تقویت اتحاد دو کشور برای مقابله با تهدید‌های کره شمالی گفتگو کنند. دو طرف همچنین در خصوص انجام اقدامات بازدارنده و اینکه آمریکا با استفاده از ظرفیت نظامی خود از ژاپن محافظت خواهد کرد، مذاکره می‌کنند. انتظار می‌رود آمریکا و ژاپن در خصوص افزایش فعالیت‌های پکن در دریای جنوبی چین و دریای چین شرقی هم گفتگو کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روز گذشته (سه شنبه) در تماسی تلفنی با یکدیگر در خصوص تهدید‌های اخیر کره شمالی و یافتن راهکاری برای متوقف کردن آزمایش‌های موشکی این کشور گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه ژاپن و وزیر دفاع این کشور در سوم اوت به این سمت‌ها منصوب شدند. به دنبال آن شینزو آبه اعلام کرد که قصد دارد نشست ۲+۲ را با حضور وزرای جدید کشور و همتایان آمریکایی آن‌ها برگزار کند.

آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی به تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره منجر شده است. از سال گذشته میلادی، کره شمالی به دستور «کیم جونگ اون» آزمایش‌های موشکی زیادی را انجام داده است. کره شمالی هفته گذشته هم اعلام کرد قصد دارد موشک‌هایی را نزدیک جزیره گوآم در اقیانوس آرام –که تحت کنترل آمریکاست-- شلیک کند. در همین حال، روز گذشته، رهبر کره شمالی اعلام کرد که فعلا از حمله موشکی به جزیره گوآم منصرف شده است.

انتهای پیام/

 

مذاکره آمریکا و ژاپن در خصوص مقابله با کره‌شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار