شهنی زاده در ششمین همایش زیبایی و اخلاق انجمن دندانپزشکان؛

اخلاق در دندانپزشکی زیبایی مغفول مانده است

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: خدمات زیبایی دندانپزشکی صرفا برای زیبایی نیست و باید زیبایی در دندانپزشکی با اخلاق حرفه‌ای همراه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باقر شهنی زاده رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در ششمین همایش زیبایی و اخلاق انجمن دندانپزشکان عمومی ایران که صبح امروز در هتل المپیک برگزار شد، اظهار کرد: خدمات زیبایی دندانپزشکی صرفا برای زیبایی نیست بلکه حتی در مواردی همچون ازدواج و شغل نیز تاثیرگذار است و ژاپنی‌ها با وجود اینکه پیشرفته‌ترین روش‌های بلیچینگ را بلد هستند و به تجهیزات آن دسترسی دارند، اما از بلیچینگ چندان استفاده نمی‌کنند.

وی بیان کرد: بالاترین آمار جراحی زیبایی پلاستیک بینی متعلق به کشور ایران است، زیبایی در دندانپزشکی باید با اخلاق توام شود.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: با وجود تمام وعده‌هایی که درباره برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به افراد داده شده بود، اما این امر محقق نشد و با وجود تماس‌های مکرر من با ریاست سازمان نظام پزشکی و نماینده مجلس با تمدید زمان انتخابات موافقت نشد.

شهنی زاده گفت: اگر به مطالبات صنفی و علمی ما پاسخ مناسب داده نشود میزان مشارکت مردم کاهش پیدا می‌کند و از ۹ هزار و ۶۰۰ دندانپزشک که در تهران فعالیت می‌کنند نفر اول تنها  ۲۴۰ رای داشت، این در حالی است که در اهواز با وجود گرمای طاقت فرسا میزان مشارکت افراد در انتخابات نظام پزشکی بیشتر بود.

وی تاکید کرد: اگر دولت به ما اهمیت ندهد ما نسبت به مشارکت در انتخابات و فعالیت هایی از این قبیل دلسرد می‌شویم، از سوی دیگر اگر ما در انتخابات حضور پیدا نکنیم شخص شایسته‌ای از صنف دندانپزشکان انتخاب نمی‌شود.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران درباره بهداشت کار‌هایی که در سال‌های پیش دندانپزشک شدند، تصریح کرد: با وجود این اداره سلامت و بهداشت به روسای انجمن دندانپزشکی نامه نوشت که آن‌ها در سلامت و بهداشت دهان و دندان مردم دخالت کنند.

در ادامه مراسم رامین آغنده دبیر علمی این همایش گفت: دندانپزشکی زیبایی جایگاه والایی در دندانپزشکی کل دنیا دارد که در ایران مغفول مانده در کشور آمریکا بالای ۶۰ درصد از هزینه های دندانپزشکی در مطب ها به علت خدمات زیبایی است.


انتهای پیام/

فعالیت های زیبایی دندان باید با اخلاق همراه باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار