انتخاب استان یزد به عنوان پایلوت آموزشی مدیریت بحران در کشور

استان یزد به عنوان پایلوت آموزشی مدیریت بحران در کشورانتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ بهنام سعیدی معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران غدیر 3 در بافق به اقدامات صورت گرفته این نهاد در خصوص مدیریت و پیشگیری بحران اشاره کرد.

سعیدی با بیان اینکه بحث آموزش همگانی به عنوان مهمترین موضوع در دستور کا رمدیریت بحران قرار گرفته است افزود:در این راستا یک سند آموزشی در بحث آموزش مردم آماده که استان یزد به عنوان پایلوت در رابطه با مدیریت بحران در کشور انتخاب شده تا در یک بازده زمانی 4ساله بتواند اقدامات مقدماتی لازم را به تمامی مردم آموزش دهد.

وی در خصوص آموزش های اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران تصریح کرد:آموزش بخشداران،فرمانداران،دهیاران و معاونان عمرانی استانداری 31استان در دستور کار قرار گرفته است که آموزش های لازم را در حوزه مدیریت بحران فراگیرند.

معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به طرح های جامع خطر پذیری عنوان کرد:برخی ازاین طرح ها شامل طرح جامع خطرپذیری سیل،خشکسالی و زلزله می باشند که خدمات آنها اماده و در حال پیگیری تامین اعتبار هستیم که در صورت آماده شدن ،این طرح ها تاثیر خوبی در حوزه مدیریت بحران دارد.

سعیدی به اقدامات در حال انجام در خصوص گنجاندن 2واحد درسی دردانشگاه ها در بخش بحران اشاره و بیان کرد:این 2واحد در دانشگاه ها به عنوان دروس اختیاری هستند که از بهمن ماه سال جاری در دروس دانشگاهی در کشور به دانشجویان آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد مقطع دکتری مهندسی سوانح از اقدامات در حال پیگیری در خصوص مدیریت بحران می باشد عنوان کرد:این اقدام به عنوان یک واحد درسی در دروس دانشگاه علوم پزکشی کشور قرار می گیرد.

معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور به طرح به عنوان یک نظامی یک امدادگر اشاره و بیان کرد:دراین رابطه مکاتباتی به وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح فرستاده می شود و آموزش ها مدیریت بحران در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

سعیدی گفت:با اصول و سرفصل هایی که سازمان مدیریت بحران آماده کرده قرار است در این خصوص تفاهم نامه ای امضا و نیروهای نظامی در حوزه مدریت بحران آموزش ببینند.

وی افزود:در رابطه با آموزش های همگانی تفاهم نامه ای با صداوسیما نوشته شده که در این خصوص بحث اطلاع رسانی را دنبال می کند.

انتهای پیام/ ی

انتخاب استان یزد به عنوان پایلوت آموزشی مدیریت بحران 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار