حسنی‌جوریابی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار؛

امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ افزایش 40 درصدی نرخ مشارکت در کشور

نماینده مردم رشت گفت:امروز بازنشستگان فولاد در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و از اعتصاب‌های کارگری خبری نیست، آرامش در عین رکود برقرار است.

در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدصادق حسنی جوریابی نماینده مردم رشت در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: روزی که داعش به مجلس حمله کرد من هم مانند همه مردم ایران قدر امنیت را بیشتر فهمیدم بسیاری از چیزهایی که رایگان در اختیار ما قرار گرفته است زمانی قدر آن را می‌دانیم که از دست ما می‌روند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز بازنشستگان فولاد در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و از اعتصاب‌های کارگری خبری نیست، آرامش در عین رکود گسترده برقرار است. کارگردان فیلم "ماجرای نیمروز" که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت در توضیح اهمیت فیلم فرمودند می خواستم به مردم ایران بگویم که نعمت امنیت همیشه در ایران نبوده است و نا امنی در دهه 60 کشور را فرا گرفته بود که جوانان انقلابی آن را به ما خالصانه هدیه دادند.

وی ادامه داد: آقای ربیعی از همان نسل است، خود را در دهه 60 برای برقراری امنیت در کردستان، گیلان و جای جای ایران به آب و آتش میزد و امروز برای برقراری امنیت اجتماعی شبها در وزارتخانه می خوابد. از وزارت رفاه چه می خواهیم؟ و آقای ربیعی در این وزارتخانه چه کرد؟

حسنی جوریابی گفت: وزارت رفاه دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به 4 میلیون نفر را حذف کرد، از وی انتظار داشتیم که یارانه خانواده های بیشتری را قطع کند اما باید نمره قبولی بدهیم، وضعیت بازنشستگان موجب شرمندگی همه ما مسئولین است اما عملکرد 4 ساله اخیر را با 8 سال قبل مقایسه کنید حداقل حقوق بازنشستگان از 450 هزار تومان به یک میلیون 100 هزار تومان افزایش یافته است.

وی به حداقل دستمزد کارگران اشاره کرد و گفت: افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امروز راضی هستند یا سال 92؟ کدام وزارتخانه برای افزایش مستمری مددجویان تلاش کرده است؟ مددجویان نهادهای حمایتی نمره قبولی به آقای ربیعی می دهند یا مردودی؟ وی یک ضعف اساسی دارد در معرفی و نمایش کارهایش به مردم ضعیف بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای ربیعی بیمه همگانی را برای 11 میلیون نفر با وجود مخالفت سایر مسئولین انجام داد اگر وقت بیشتری صرف نمایش کارهایش می کرد درصد کمتری در مورد رأی اعتماد به وی مردد بودند. روند رشد تولید ناخالص داخلی نشان می دهد که در سال 91 در پایین ترین میزان از رشد اقتصادی قرار داشتیم و به منفی 6.7 رسید.

حسنی جوریابی اضافه کرد: اینکه صرفاً با رشد اقتصادی در یک سال بتوانیم مسئله اشتغال را حل کنیم امکان پذیر نیست. اشتغال به صورت جدی به تقاضای کل در اقتصاد وابسته است. کاهش شدید درآمد نفتی و غیرنفتی در ابتدای دولت یازدهم که متأثر از تحریم ها بود منجر به کاهش تقاضای کل شد.

وی گفت: در دو دوره نهم و دهم منابع درآمدی بالای کشور به جای آنکه به سرمایه گذاری اختصاص یابد برای هزینه های جاری صرف شد. تأثیر اشتغالزایی سرمایه گذاری ها به زمان نیاز دارد وقتی در دولت نهم و دهم به درستی سرمایه گذاری نشد بعد از آن هم اشتغالی در کار نبوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مطالبات بانکی باقی مانده است و این مسئله نشان می دهد که میزان سرمایه گذاری اعلام شده هم در مسیرهای دیگری غیر از تولید رفته است پس چه چیزی کشت کرده بودیم که حالا بخواهیم از آن دوره درو کنیم؟

حسنی جوریابی ادامه داد: در سال 92 نرخ مشارکت 37 درصد بود اما اکنون این رقم به بالای 40.6 درصد رسیده، یعنی جمعیت آماده به کار کشور 26 میلیون و 600 هزار نفر است. در سال 93 برای اولین بار پس از سالها نرخ مشارکت رو به افزایش رفته است.

وی اظهار داشت: برای چهار سال آینده آقای ربیعی برنامه مفصلی ارائه کرده در برنامه اشتغال فراگیر ضمن تأکید بر مشارکت همه دستگاه ها برنامه خوبی را به تصویب دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسانده است.

 انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار