ابطحی عنوان کرد؛

ارتقا آموزش پزشکی در گرو استقلال دانشگاه‌ها

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به کمک هیئت امنا و با افزایش استقلال دانشگاه ها آموزش پزشکی ارتقا پیدا می کند.

علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نقش هیئت امنا در رشد و ارتقا دانشگاه ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی هیئت امنای مرکزی دارد که دانشگاه را اداره می کند و علوم پزشکی بخشی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: هیئت امنا یکی از ارکان دانشگاه علوم پزشکی آزاد است و موجب رشد و تعالی دانشگاه ها می شود، توسعه کمی، کیفی و ارتقا  خدمات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به کمک هیئت امنای دانشگاه های علوم پزشکی میسر می شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: برخی از هزینه های دانشگاه ها و بیمارستان ها با مصوبه های هیئت امنای دانشگاه های علوم پزشکی با عنوان درآمدها اختصاصی امکان رشد و افزایش دارند.

ابطحی به نقش هیئت امنای در افزایش استقلال دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب به خصوص در 2 دهه گذشته دانشگاه های علوم پزشکی به کمک هیئت امنا توانستند برنامه ریزی استانی کنند که این برنامه ها موجب توسعه چشمگیر دانشگاه های علوم پزشکی شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: هیئت امنا در زمینه درآمدسازی و وصول درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها موثر هستند اما هدف اصلی از حضور هیئت امنا دانشگاه های علوم پزشکی ارتقا کیفی و کمی آموزش پزشکی است و با افزایش اختیارات و استقلال دانشگاه ها و دانشکده ها آموزش پزشکی بیش از پیش رشد پیدا می کند.

انتهای پیام/

 تحقق استقلال دانشگاه ها با ارتقا آموزش پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.