راهیابی سه نمایش از زنجان به جشنواره بین‌المللی نمایش های آیینی

رئیس امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سه نمایش از زنجان هشتم شهریور ماه امسال در هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی کشور به روی صحنه می‌رود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رئیس امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: طبق اعلام نظر هیئت داوران، نمایش "ماهرخ" در بخش صحنه‌ای، نمایش "کچل اوغلان" بخش مرور و "مجلس مشق جنگ حضرت عباس (ع) به علی اکبر (ع) " در بخش شبیه‌خوان به روی سن می‌رود.
معراج کرمی افزود: با اشاره به حضور گروه‌های متعدد تعزیه در شهرستان خدابنده، اظهار داشت: این شهرستان قطب تعزیه استان محسوب شده و تعزیه‌خوانان متعددی در آن پرورش یافته‌اند.
وی بیان کرد: ستاد هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی ۱۶ نسخه تعزیه را برای حضور در مرحله ارزیابی آثار بخش مجالس شبیه‌خوانی معرفی کرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجالس (یادواره استاد هاشم فیاض) با هدف تولید مجالس جدید و ترویج نمونه‌های اصیل شبیه‌خوانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه اثر ارسالی از زنجان نیز در این مجالس خوش درخشیده و جزو آثار برتر شد.

انتهای پیام/خ

حضور سه اثر از زنجان در جشنواره بین المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.