تالار شیشه‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

بورس تهران، متعادل اما کم حجم/ فراز و نشیب بازار سهام ادامه دارد

معامله گران بازار سرمایه شاهد رشد قیمت سهام پالایشی‌ها در دامنه نوسان مثبت بودند اگرچه غلبه عرضه بر تقاضای سهام ازسوی معامله گران حقوقی مانع شکل گیری صف‌های خرید در این گروه شده است.

به گزارش  خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین روز هفته معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های تاپیکو با ۱۸ واحد، گروه صنعتی پاکشو با ۱۱ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۱۰ واحد کاهش بیشترین تأثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

 ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵۲۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۷ هزار و ۹۹۸ نوبت داد و ستد شده است.

بازار بورس، در حالی شاهد رشد قیمت سهام در گروه پالایشی‌ها بود که با وجود تقاضا، اما طلبه عرضه سهام معامله‌گران اغلب حقوقی در این گروه مانع از شکل‌گیری صف خرید‌های پایدار شده است.

*** در دومین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بازار، معاملات متعادل و کم‌حجم را نظاره‌گر بودند و امید بازارگردان‌ها برای میان داری پالایشی‌ها برای هدایت نماگر بورسی به یأس تبدیل شد.

معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس با ۲۵ واحد، پالایش نفت اصفهان با ۱۶ واحد و بانک انصار با ۱۵ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۱۱۴ میلیارد تومان رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۶۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۲ هزار و ۱۷۴ نوبت داد و ستد شد.

بازار بدهی با اوراق اسناد خزانه بانکی یا اسناد خزانه اسلامی که این روز‌ها نرخ مؤثر بیش از ۳۵ درصدی را برای دارندگان این اوراق در برداشته، در حالی چالش بازار سرمایه شد که هر روزنه امیدی در بازار برای ایجاد رونق باعث ایجاد فرصت خروج و نقد شدن با سرعت دارایی‌ها با هدف جذب اوراق بدهی شده بود.

*** درسومین روز از بازار سرمایه، درحالی شاهد حمایت برخی حقوقی‌های سرمایه‌گذاری و یا شرکت‌های بزرگ تأثیرگذار و شاخص بورس بودیم که با پایان اصلاح قیمتی در برخی شرکت‌ها تحرک خریداران حقیقی در بازار دوم را نظاره‌گر بودند.

معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های خدمات انفورماتیک تا ۳۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر تا ۲۸ واحد و تاپیکو تا ۱۴ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۶۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۸ هزار و ۹۳۸ نوبت داد و ستد شد.

امکان کسر سود در بازار سهام، در حالی با دشواری‌های بسیاری مواجه شد که بازار بدهی همچنان با نرخ سود مؤثر بیش از ۳۰ درصدی امکان هر سرمایه‌گذاری مولد را در بازار‌های مالی از بین برد.

*** در چهارمین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بازار، با پایان اصلاح قیمتی و تحرک اغلب خریداران سهام بویژه در بازار دوم بورس شاهد حجم گرفتن قابل قبول معاملات سهام همزمان با افزایش اقبال‌ها به گروه فلزات اساسی بوده است.

معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های آلومینیوم ایران با ۷۳ واحد، پترول با ۲۸ واحد و تاپیکو با ۲۲ واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل بازار، به بیش از ۱۳۹ میلیارد تومان رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۷۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۶ هزار و ۲۲۰ نوبت داد و ستد شد.

بازار سهام، بازاری پرتحرک و پرحجم بوده که با نیم نگاهی به بازار‌های جهانی گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها را در کانون توجه خود قرار داده بود.

*** در آخرین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بازار، در حالی تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام را به نظاره نشستند که تحرک خریداران اغلب حقیقی بازار سهام قابل توجه بوده است.

بازار سهام، در حالی شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات سهام به ویژه در بازار دوم بود که روند کلی معاملات سهام در محدوده صفر تابلو و متعادل دنبال شد.

انتهای پیام/

پالایشی‌ها در دامنه رشد مثبت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار