محبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تاسیس بیمارستان تخصصی دام در آینده‌ای نزدیک/ ضرورت کسب دانش بیشتر در حوزه دام کوچک

رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران گفت: باید تلاش کنیم در حوزه دام کوچک دانش و اطلاعات روز جهان را کسب کنیم.

تاسیس بیمارستان تخصصی دام در آینده ای نزدیک/ضرورت کسب دانش بیشتر در حوزه دام کوچکپیام محبی رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اگر بخواهیم نگاهی جامع  به حوزه دامپزشکی داشته باشیم، شاهد مشکلات مختلفی هستیم که این امر نشان دهنده ایراد نیست، بلکه نشان از آن دارد که صنف دامپزشکان ایران در حال رشد کردن است.

وی با اشاره به استقبال خوبی که از حوزه دام کوچک می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر شمار زیادی از فارغ‌التحصیلان دامپزشکی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه دام کوچک هستند و با استقبال بسیار خوبی در این حوزه روبرو هستیم.

ریئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه دامپزشکی و نگهداری از حیوانات تاکید کرد و افزود: بشر از گذشته همواره با حیوانات زندگی کرده و با طبیعت همگام بوده است اما به مرور زمان و با گسترش زندگی شهرنشینی متاسفانه از طبیعت جدا شدیم. در حال حاضر طبیعت و هم‌زیستی با موجودات زنده حلقه گم‌شده بشر امروزی به شمار می‌آید.

محبی گفت: صنف دام کوچک روز به روز در حال گسترش است و این امر نشان دهنده توجه مردم به داشتن حیوانات خانگی است، در این میان سازمان دامپزشکی هم دچار یک سردرگمی شده و نمی داند با صنف حیوانات کوچک چه برخوردی داشته باشد، برخی آگاهی خوبی نسبت به صنف دام کوچک ندارند و باید این افراد را آگاه کنیم.

لزوم راه اندازی مطب دامپزشکی در هر محله

وی ادامه داد: باید به مرحله ایی برسیم که در هر محله یک مطب دامپزشکی راه اندازی شود.

رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران بیان کرد: من اطمینان دارم در آینده به جایی خواهیم رسید که شاهد تاسیس بیمارستان‌های تخصصی در عرصه دام خواهیم بود.

محبی با بیان اینکه در جهان نیز به حوزه دام کوچک توجه ویژه‌ای می‌شود، گفت: در کنگره‌های جهانی دامپزشکی در حال حاضر به حوزه دام کوچک توجه می‌شود و حتی بیش از 80 درصد مقالات مربوط به این حوزه است.

وی اضافه کرد: در بخش دام بزرگ نیز در حال حاضر بیشتر به مباحثی چون درمان پرداخته می شود و به  صنعت تبدیل شده و نیاز به بحث های مدیریتی دارد.

رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران افزود: در حال حاضر شمار زیادی از فارغ‌التحصیلان به حوزه دام کوچک علاقه‌مند هستند و باید نیاز این قشر را در نظر گرفت و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

محبی با تاکید بر لزوم کسب دانش بیشتر در حوزه دام کوچک یادآور شد: باید تلاش کنیم در حوزه دام کوچک دانش و اطلاعات روز جهان را به دست بیاوریم و به دنبال یک برنامه‌ریزی گسترده در این زمنیه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار