وزارت خارجه سوریه، آمریکا و انگلیس را به ارائه گازهای سمی به تروریست‌ها متهم کرد

بنابر اعلام وزارت خارجه سوریه، گاز‌های سمی کشف شده در حومه حلب و دمشق به وسیله یک شرکت انگلیسی و ۲ شرکت آمریکایی تولید شده‌اند.

وزارت خارجه سوریه، آمریکا و انگلیس را به ارائه گازهای سمی به تروریست‌ها متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز چهارشنبه، وزارت خارجه سوریه، آمریکا و انگلیس را به ارائه گازهای سمی «سی‌ ان» و «سی اس» به تروریست‌ها متهم کرد.

بر اساس اظهارات وزارت خارجه سوریه، گازهای سمی کشف شده در حومه حلب و دمشق به وسیله یک شرکت انگلیسی و 2 شرکت آمریکایی تولید شده اند.

فیصل مقداد – معاون وزیر خارجه سوریه – گفت: «این تجهیزات شامل 5 نارنجک دستی و مهمات برای نارنجک انداز می‌شدند که به گازهای سمی سی‌ان و سی‌اس مجهز بودند. این تسلیحات شیمیایی در شرکت «فدرال لابراتوریز» در آمریکا تولید شده اند. عوامل سمی آن نیز به وسیله شرکت «چرمینگ دیفنس» انگلیس و «نانلیتال تکنولوژیز» آمریکا ساخته شده اند.»

بر اساس اظهارات معاون وزیر خارجه سوریه، این مواد سمی در انبارهای متعلق به تروریست‌ها در حلب و حومه شرقی دمشق کشف شده اند.

مقداد خاطر نشان کرد طبق ماده 5 کنوانسیون منع توسعه، تولید، ذخیره‌سازی و استفاده از تسلیحات شیمیایی، استفاده از گازهای سمی تنها به منظور جلوگیری از اغتشاش‌ها جایز است. استفاده از این مواد در جنگ ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: «به این ترتیب، می‌توانیم با اطمینان اعلام کنیم آمریکا و انگلیس و نیز متحدان آن‌ها در منطقه، کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی را نقض کرده اند. آن‌ها از سازمان‌های تروریستی که در سوریه فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کنند. آن‌ها نه تنها تسلیحات، بلکه عوامل ممنوعه سمی به تروریست‌ها ارائه می‌دهند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار